جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

امشب؛ عملیات غیرممکن استقلال در دوحه

دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 641113
استقلال همانند پرسپولیس در بازی رفت نتیجه را به حریف قطری‌اش واگذار کرده آن هم در ورزشگاه آزادی و با نتیجه 3 بر یک... نتیجه ای که هر کارشناسی را متقاعد می کند که برگشتنش سخت و شاید نشدنی است.
امشب؛ عملیات غیرممکن استقلال در دوحه
به گزارش جهان نيوز، استقلالی‌ها با این نتیجه ضعیف در خانه قطعاً ماموریت سخت‌تری برای صعود به نیمه‌نهایی نسبت به پرسپولیس دارند. السد که در ترکیبش از وجود بازیکنان بزرگ و صاحب نامی چون ژاوی و گابی سود می‌برد در سال‌های اخیر همیشه جزو بهترین تیم‌های قاره کهن بوده و این تیم نیز با هزینه‌هایی نجومی‌ که داشته می‌خواهد جام قهرمانی آسیا را یک بار دیگر برای خود کند.

این تیم که در سال‌های 1988 و 2011 موفق به کسب این عنوان شده در مرحله گروهی این دوره از مسابقات پائین‌تر از پرسپولیس و با 12 امتیاز موفق به صعود شده است.

پرسپولیس مقابل السد در قطر 3 بر یک بازنده شد اما در هفته پایانی مرحله گروهی این تیم را در ورزشگاه آزادی یک بر صفر شکست داد تا صدرنشین شود. السدی‌ها که از آنها با عنوان گرگ‌ها یاد می‌شود در مرحله یک هشتم مقابل الاهلی عربستان ابتدا به پیروزی دو بر یک و در بازی برگشت به تساوی 2 بر 2 رسید تا دومین نماینده کشور میزبان جام جهانی 2022 در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشند.

استقلال که از گروهش با 12 امتیاز به عنوان تیم صدرنشین صعود کرده بود، در یک هشتم و در پیکاری تمام ایرانی از سد ذوب‌آهن گذشت. شاگردان وینفرد شفر در اصفهان یک بر صفر بازنده اما در تهران 3 بر یک پیروز شدند تا به یک چهارم برسند. آبی‌های پایتخت تنها فرشید باقری را برای این بازی به دلیل محرومیت در اختیار نخواهند داشت.

«زمین خوردن مهم نیست، مهم این است که بازهم بتوانیم بلند شویم و بایستیم» این صحبتی است که شفر در نشست خبری بعد از بازی رفت, بر زبان آورده تا حالا استقلالی‌ها در بازی برگشت به دنبال برخواستن باشند. کاری که دشوار است اما با اعتماد به پیرمرد باتجربه آلمانی غیرممکن نیست.

بازی‌های دور برگشت سرخابی‌های پایتخت مقابل نمایندگان قطری می‌تواند آزمون بزرگی برای این باشگاه‌ها و فوتبال ایران باشد. پرسپولیس برای اینکه روند رو به رشدش را ادامه دهد باید حداقل حضور در نیمه نهایی آسیا را «تکرار» کند و استقلال هم برای اینکه نشان دهد با حضور شفر به دنبال رقم زدن اتفاقات بهتری در آینده است باید با «ایستادن دوباره‌» از حیثیتش در آسیا دفاع کند.دیدار السد و استقلال از ساعت 20:30 در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه آغاز خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *