چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ارادات زرتشتیان جهان به امام حسین(ع)؛ ایدئولوژی سالار شهیدان بشریت را نجات می‌دهد

يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 641016
نماینده جامعه زرتشتیان ایران با بیان اینکه ایدئولوژی امام حسین (ع) برای کل بشریت است، گفت: ما جامعه زرتشتیان ایران و جهان همیشه ارادت خاصی به امام حسین (ع) و راه ایشان داریم.
ارادات زرتشتیان جهان به امام حسین(ع)
به گزارش جهان نيوز، موبد رشید خورشیدیان اظهار داشت: من به‌عنوان یک موبد زرتشتی و به‌عنوان باوری که در دینمان و نسل‌های قدیمی ما است حضرت امام حسین(ع)را یک شخصیت بزرگواری می‌دانیم که به خاطر دو مرام اصلی ازجمله دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان که داشته به شهادت رسیده و به خاطر این ما جامعه زرتشتیان ایران و جهان همیشه ارادت خاصی به امام حسین (ع)داریم.

وی بابیان اینکه ایدئولوژی امام حسین (ع) فقط مختص جامعه محترم مسلمانان نیست بلکه فرا دینی و برای ‌کل بشریت و فارغ از هر دین آیین و نژاد است افزود: اگر 6 تا 7 میلیارد افراد جامعه جهانی هرکدام وحدت کلام داشته که هم‌پیمان با امام حسین (ع)باشیم و از کسانی باشیم که ایدئولوژی، اخلاق و شخصیت این بزرگ‌مرد و امام بزرگ را در وجود خود نهادینه و عمل کنیم در آن صورت می‌بینیم که جامعه بشریت به‌دور از جنگ و خونریزی می‌شود و همه هم‌پیمان شده و همبستگی و پیوند بین دل‌ها فارغ از هر نژادی ایجاد می‌شود.

نماینده جامعه زرتشتیان ایران بیان کرد: اگر می‌بینیم که متاسفانه نمی‌گذارند که ایدئولوژی حضرت اباعبدالله(ع) وسعت جهان‌گستری پیدا کند، به این دلیل است که متأسفانه برخی حکومت‌های منافق هستند که عملاً و عمداً نمی‌خواهند این پیمان و الگوی شخصیتی امام حسین(ع)به گوش همه جهانیان( از آفریقا تا آمریکا، خاور دور و غیره) برسد البته هرچند سعی می کنند مانع گسترش ایدئولوژی امام حسین(ع) شوند، اما خدا را شکر اینقد این ایدئولوژی قوی است که در خیلی از جوامع بشری، کشورها و نهادها به‌عنوان یک الگوی قرار دادند و به آن عمل می‌کنند.

موبد خورشیدیان با اشاره به جایگاه والای امام حسین(ع) برای تمام انسان ها فارغ از هر دین و اعتقادی گفت: امام حسین(ع) حتی به کسانی که دین هم ندارند فرمودند که" اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید" و به حریم دیگران فارغ از هر دینی احترام بگذارید.

وی تصریح کرد: هر فردی که انسانیت محور است به او احترام بگذارید و این الگویی بود که امام حسین(ع)به ما پیشنهاد و توصیه می‌کند که به آن عمل کنیم.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *