سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۵

ذوالنور: خبرهای خوش هسته‌ای در راه است

يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 641006
رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش‌های برجامی چهارم و پنجم مجلس هفته اول مهر در کمیسیون نهایی و به صحن مجلس تقدیم می‌شود.
ذوالنور: خبرهای خوش هسته‌ای در راه است
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با مهر، با اشاره به فرآیند تهیه گزارش های چهارم و پنجم روند شش ماهه اجرای برجام در کمیته هسته‌ای و کمیسیون امنیت ملی مجلس، اظهارداشت: با توجه به تزلزلی که در نتیجه خروج آمریکا از برجام پیش آمد و همه منتظر نتیجه مذاکره با اروپایی ها هستند، ما نیز در مجلس تصمیم گرفتیم دو گزارش چهارم و پنجم روند شش ماهه اجرای برجام را با هم تجمیع کنیم و بر اساس شرایط، ارائه دهیم.

وی افزود: تدوین این گزارش نیاز به بازدید میدانی از تاسیسات هسته ای نیز دارد که در این رابطه از سایت های فردو و نطنز بازدید صورت گرفت و جزئیات آن در گزارش آمده است؛ علاوه بر آن، نظرات کارشناسان بخش های مختلف نیز دریافت شده است.

رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم پس از بازگشایی مجلس، در هفته اول مهرماه این گزارش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصویب و تقدیم هیات رئیسه شود.

ذوالنور خاطرنشان کرد: پس از تقدیم گزارش به هیات رئیسه مجلس، هیات رئیسه ظرف دو هفته باید این گزارش را در دستور کار صحن قرار دهد تا قرائت شود.

وی با بیان اینکه گزارش جدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص اجرای برجام متفاوت از گزارش‌های قبلی خواهد بود، اظهار داشت: علت تفاوت این گزارش به موضوع خروج رسمی آمریکا از برجام برمی‌گردد، چرا که قبلا برجام حداقل در ظاهر مطرح بود اما الان با یک برجام متزلزل روبرو هستیم که اگر اروپایی ها جای آمریکا را برای تامین منافع ایران پر نکنند، واکنش جمهوری اسلامی ایران هم متفاوت از گذشته خواهد بود.

رئیس کمیته هسته ای مجلس افزود: این راهبرد در قالب های مختلف در گزارش جدید کمیسیون امنیت ملی قید شده و علاوه بر موارد نقض عهد طرف‌های مقابل، خبرهای خوشی نیز از دستاوردهای هسته‌ای کشور در آن آمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
هسته ایی اب و نون نمیشه
Iran, Islamic Republic of
اگه دست شما بود ماه تابان که می شد و همه هستی و آب و خاک نان شب تا چرخهای اقتصادی از زمین و زمان به آن گره زده می شد انصافا نه؟
اندر حکایات حضت برجام ..... بر اساس متد برجام می گفتید آنوقت هم لابد می گفتید هسته ای همه هستی ماست
Iran, Islamic Republic of
آره مملکت خلع سلاح شه مث مردم سوریه و لیبی و عراق و....سر مردم ایران بیاد آدم مرده دیگه آب و نون احتیاج نداره
Iran, Islamic Republic of
هسته ایی سلاح نیست!
یک چیزی نوشتی که دو پهلو است ، یا عمدی یا سهوی.
کشور هم هیچوقت خلع سلاح نمیشه. منظورم سلاح های غیر هسته ای است.
ایران نه سلاح هسته ایی دارد و نه میخواهد که داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته
ولی
سلاح حتما و الزاما ابزار کشت و کشتار نیست
نمونه های آن در فرهنگهای مختلف بسیارند
مثل همین سلاحهای مربوط به جنگ اقتصادی
و یا جنگ های فرهنگی (شبیخون / ناتو / تهاجم فرهنگی)
از این منظر انرژی صلح آمیز هسته ای مستقلا و بدون ارتباط با بمب اتم به تنهایی بعنوان یک تکنولوژی مهم و پیشرو یک سلاح موثر و قابل اتکا میباشد.