کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راز سقوط بالگرد عربستان در«المهره»

25 شهريور 1397 ساعت 15:41

جمعه بیست و سوم شهریور خبر سقوط بالگرد نظامی سعودی در استان المهره عربستان و هلاکت دو خلبان آن در صدر خبرهای مربوط به یمن قرار گرفت، اما پشت پرده این حادثه چیست؟


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، پس از آنکه رسانه‌های سعودی خبر سقوط بالگرد نظامی این رژیم در استان المهره در شرق یمن در مناطق مرزی با سلطان‌نشین عمان و کشته شدن سرنشینان آن را اعلام کردند، بسیاری از فعالان خشم خود را از ادعای سعودی‌ها مبنی بر اینکه سقوط این بالگرد در جریان مبارزه با آنچه تروریسم خواندند، ابراز کردند.

فعالان یمنی تاکید کردند استان المهره در مرز یمن و عمان از امن‌ترین استان‌های یمنی است و نه تروریسمی در آن وجود دارد و نه القاعده بر آن مسلط است و نیروهای  انصارالله هم به آنجا نرسیده‌اند، بنابراین نشان می‌دهد سعودی‌ها هدف دیگری را در این استان دنبال می‌کنند.

فعالان دلایل دیگری را فاش کرده‌اند که در پس این روایت سعودی و سقوط بالگرد نظامی رژیم قرار دارد،‌ فعالان می‌گویند داستان، طمع‌ورزی‌های ائتلاف سعودی اماراتی برای سیطره بر سواحل یمن و گذرگاه‌های زمینه است، ولی متجاوزان بهانه مبارزه با تروریسم و جلوگیری از قاچاق را برای فریب افکارعمومی مطرح می‌کنند.

احمد شریف یک فعال در توئیتر از دگرگونی و تغییر در جهت قطب نمای ائتلاف سعودی اماراتی در یمن و پشت پرده هدف قرار گرفتن استان المهره پرده برداشت و ادعای ائتلاف سعودی اماراتی مبنی بر اینکه بالگرد سعودی در جریان انجام ماموریت مبارزه با تروریسم و قاچاق سقوط کرده به چالش کشیده است.

فعالان این سئوالات را مطرح کرده‌‌اند که عربستان سعودی از استان المهره و ساکنانش و اشاره به مسئله تروریسم در این استان چه اهدافی را دنبال می‌کند و صید آینده و بهای آن چیست؟

عباس الضالعی نویسنده یمنی تاکید می‌کند استان المهره از وجود هرگونه گروه تروریستی عاری است و از امنیت و ثبات برقرار است و ائتلاف شر(عربستان امارات) برای صدور تروریسم به این استان با هدف توجیه حضور نظامی خود در آن تلاش می‌کند.

ماجد بن کاروت فعال توئیتری خواستار مقابله جامعه جهانی با اقدامات ائتلاف سعودی اماراتی در استان المهره شده و این ائتلاف را تروریستی خوانده است.
او نوشته است : ائتلاف شکست خوردگان از المهره که تنها منطقه امن در یمن است، چه می‌خواهد؟ از جامعه جهانی می‌خواهیم با اقدامات کودکانه ائتلاف جاهلان مقابله کنند.

محمد بن روضان خولان هم از مردم استان المهره خواسته است با متجاوزان سعودی به عنوان اشغالگر مقابله کنند و اجازه حضور هیچ نیروی بیگانه را در استان خود ندهند.
مردم استان المهره یمن اخیرا با نیروهای ائتلاف متجاوز مقابله کرده و به نظامیان سعودی اجازه ندادند پایگاه نظامی در المسیله احداث کنند. منابع محلی گفتند مردم این شهر اقدام به برپایی چادر کردند و صحرا را منزل خود قرار دادند و تصمیم گرفتند تا زمانی که نظامیان سعودی از استانشان بیرون نروند، در آنجا بمانند.

کمیته اعتصاب مردم استان المهره از مردم سه استان دیگر خواسته‌اند اجازه ندهند رژیم سعودی از فرزندانشان نیرو جذب و در امور استان آنها دخالت کنند.

رسانه‌های قطری گزارش داده بودند که سعودی‌ها اخیرا به  جذب نیرو از استان‌هایی که به اشغالشان درآمده، و انتقال آنها به استان المهره روی آورده‌اند که نشان می‌دهد آنها تلاش می‌‌کنند از این طریق امنیت و ثبات این  استان را که با حضور نظامی سعودی به مخالفت پرداخته برهم بزنند.


کد مطلب: 640995

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640995/راز-سقوط-بالگرد-عربستان-المهره

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com