کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت جدید سودان سوگند خورد

25 شهريور 1397 ساعت 15:31

دولت جدید سودان با ۲۱ وزیر ادای سوگند کرده و معتز موسی عبدالله، نخست وزیر این کشور همچنین پست وزارت دارایی را در راستای تلاش برای بهبود اقتصاد کشور بر عهده گرفت.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، تصمیم تشکیل دولت جدید در حالی گرفته شد که سودان با بحران اقتصادی شدیدی به خاطر کمبود ارز خارجی و افزایش تورم به بیش از ۶۵ درصد رو به رو است.

پیشتر عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان عبدالله حمدوک را در راس وزارت دارایی منصوب کرد اما خبرگزاری رسمی سودان پیشتر اعلام کرده بود که حمدوک از پذیرش این سمت معذور است.

ریاست جمهوری سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که البشیر پس از رایزنی با معتز موسی عبدالله تصمیم گرفت که نخست وزیر پست وزارت دارایی را نیز برعهده بگیرد.رئیس جمهوری سودان پس از ادای سوگند دولت جدید گفت: آرمان و خواسته‌های ملت سودان پس از تشکیل دولت جدید افزایش یافته که این مسأله چالش بزرگی را برای دولت ایجاد می‌کند که در راستای حل مشکلات اقتصادی تلاش کند. 

عمر البشیر همچنین اظهار داشت: من به توانایی وزراء برای حل مشکلات اقتصادی با بهره برداری از منابع  موجود در سودان اعتماد دارم.وی در ادامه افزود: وزرای خارجه و نفت در دولت سابق سمت خود را در دولت جدید حفظ کردند.

ریاست جمهوری سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که عمرالبشیر به دنبال حل حالت سرخوردگی، شکست و تنگنایی است که در دوره اخیر در کشور احساس شده است.
 


کد مطلب: 640988

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640988/دولت-جدید-سودان-سوگند-خورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com