کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هاشمی طبا:

علی دایی و قلعه‌نویی به تیم‌ملی کمک کنند!

25 شهريور 1397 ساعت 13:15

رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی گفت: امثال علی دایی و امیر قلعه‌نویی می‌توانند به تیم ملی کمک کنند


به گزارش جهان نیوز، یکی از مهم‌ترین مسائل ورزش ایران بحث تیم ملی فوتبال است که خود را برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند. این در حالی است که شنیده می‌شود اختلافات زیادی بین رئیس فدراسیون فوتبال وسرمربی تیم فوتبال بابت آماده‌سازی تیم ملی وجود دارد. خیلی‌ها معتقدند با این شرایط کی‌روش شاید دیگر در تیم ملی نباشد و پیشنهاد کی‌روش برای اینکه باقدرت در جام ملت‌ها آماده شویم 40 میلیارد تومان است و دولت برای آماده‌سازی تیم ملی هیچ کمکی نمی‌کند تا حتی مشکل ارز تیم ملی فوتبال هم حل شود. 
 
 به نظر شما آیا دولت باید به فدراسیون فوتبال بابت مهیا کردن شرایط تیم ملی قبل از جام‌ ملت‌های آسیا کمک کند؟
فقط مشکل مملکت فوتبال نیست، دولت مشکلات زیادی دارد که باید بامدیریت و خرج کم اداره شود. مردم اینقدر مشکلات دارند که با این مسائل فوتبال شاد نمی‌شوند. این درست است که از دولت درخواست بکنیم پول بدهد، پول بدهد. دولت از کجا پول بیاورد. مدیران ما با یک مدیریت درست و برنامه‌ریزی دقیق و همچنین خرج کم ورزش را باید اداره کنند. 
ممکن است کی‌روش با این شرایط دیگر در تیم ملی نباشد.
کی‌روش می‌خواهد برود، برود نباید به یک خارجی اینقدر وابسته باشیم. نمی توانیم فقط به دنبال این باشیم تا فقط درخواست کی‌روش را فراهم کنیم این همه مربی در دنیا هستند که با خرج کم توانستند بسیاری از تیم‌های ملی را موفق کنند. مگر کشورهایی مثل عراق، ژاپن و کشورهای آسیایی از چه مربیانی استفاده می‌کنند. 

با این شرایط نابسامان حس نمی‌شود  تیم ملی ضرر کند؟ 
کی‌روش اگر جدا شود مگر آسمان به زمین می‌آید. مساله کشور تیم ملی نیست، کشور این همه مشکلات و بار سنگین دارد از کجا پول بیاورد وقتی یک قطره کره جنوبی نفت ما را نمی‌خرد، وقتی مشکل ارز داریم چرا باید هزینه‌ای 40 میلیاردی برای تیم ملی بکنیم و در آخر با همین هزینه ما باید با تیم‌هایی مثل سیرالئون بازی دوستانه برگزار کنیم این مدیریت ورزشی نیست. 

 
به نظر شما مدیران فوتبال باید چه راه‌حل بیاندیشند؟ 
مگر مدیریت باید با پول باشد، مگر تیم‌های دیگر رشته‌های ورزشی با کمترین هزینه توانستند نتایج خوبی را در مسابقات جاکارتا بدست بیاورند. بازیکنان تیم ملی باید بجنگند اگر قابلیت موفق شدن را نداریم باید شکست بخوریم. مملکت باید با هزینه کم و مدیریت درست اداره شود چون شرایط سخت است.

من اگر رئیس‌جمهور بودم یک قرون پول نمی‌دادم. کی‌روش نمی‌خواهد نباشد. مگر تیم‌هایی مثل کاراته،‌وشوو با مربیان ایرانی اداره نشدند. مدیران فوتبال باید راه‌حل مناسبی را بیندیشند تا این مشکل حل شود. هر کس دوست دارد برود و هر کس شرایط مملکت را درک می‌کند بماند. مملکت به مدیر پولی و ترسو نیاز ندارد. 

تیم ملی  قبل از جام جهانی بازی‌های دوستانه زیادی انجام نداد آیا واقعا نیاز است با هزینه بالا آماده جام ملت‌های آسیا شویم؟ 
 مگر قبل از جام جهانی تیم ملی ایران چند بازی دوستانه برگزار کرد. مهمترین بازی دوستانه ایران با سیرالئون بود. قبل از جام جهانی کی‌روش دستور داد با چه تیم‌هایی بازی کنند در صورتی که تیم‌های بزرگی بازی دوستانه‌ای برگزار نکرد.

الان هم قبل از جام ملت‌ها باید با هزینه کم و مانند جام جهانی آماده مسابقات شویم. من از قدیم هم گفتم مدیران ما باید با قابلیت خودشان جلو بروند. بازیکن باید سرش را برای تیم ملی بگذارد. مربی باید وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد. مدیران مان‌ باید شجاع و نترس باشند که بتوانند جلو بروند ا ین درست نیست که به دولت فشار بیاوریم. 

اگر کی‌روش جدا شود به نظر شما می‌توانیم در این فاصله زمانی از مربی خوبی استفاده کنیم؟
متاسفانه کی‌روش و امثال او لوث شده‌اند، همواره پول پول می‌کنند. دولت هنوز نمی‌تواند حقوق کارمندان را به راحتی بدهد، محدودیت فروش ارز داریم بعد باید در این شرایط به فکر کی‌روش باشیم. مدیران ما در حال حاضر از حقوق کی‌روش بزنند. حقوق کی‌روش ولخرجی است.

کی‌روش را می‌خواهیم چه کار. اینقدر مربیان باکیفیتی داریم که بخواهیم از مربیان ایرانی استفاده کنیم. امثال علی دایی و امیر قلعه‌نویی می‌توانند به تیم ملی کمک کنند مگر چه می‌شود یا می‌بریم یا می‌بازیم. مگر کی‌روش در جام ملت‌های آسیا مقابل عراق شکست نخورد و حذف نشد.ولی زمانی که قلعه‌نویی با تیم ملی در ضربات پنالتی در جام ملت‌ها حذف شد او را برکنار کردند. 

مشکل اصلی فوتبال ایران چیست؟ 
مشکل اصلی در تفکر ما است اینکه تیمی مثل سیرالئون را به عنوان بازی دوستانه قبول می‌کنند و در واقع آن تیم، تیم اصلی نیست واقعا خنده‌دار است جلوی هر کسی این پیشنهاد را بگذاری خنده‌اش می‌گیرد. 

 
 قانون منع بکارگیری از مدیران بازنشسته چقدر می‌تواند به ورزش‌مان کمک کند؟ 
مساله بزرگی نیست هر کسی می‌تواند کمک کند و مملکت را اداره کند دنیا محله برو و بیا شده است. فلان مدیر نباشد کس دیگری می‌تواند جایگزین آن باشد. 

در پایان صحبت خاصی دارید؟ 
امیدوارم مدیران مان با تفکر درست و مدیریت کم هزینه ورزش را اداره کنند. اینقدر هم به دولت فشار نیاورند. 

منبع: فارس


کد مطلب: 640927

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640927/علی-دایی-قلعه-نویی-تیم-ملی-کمک-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com