کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات محکومیت ۱۲ کارمند گمرک بوشهر +سند

25 شهريور 1397 ساعت 12:32

رای قطعی پرونده تخلفات سال ۹۵ کارکنان گمرک بوشهر منتشر شد بر این اساس متهم ردیف اول به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، جزای نقدی معادل مال مأخوذه و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.


به گزارش جهان نیوز، متهم ردیف اول  پرونده تخلفات گمرک بوشهر متهم به اخذ رشوه به مبلغ یک‌میلیارد و 318 میلیون تومان بود. وی به 5 سال حبس، 74 ضربه شلاق، جزای نقدی معادل مال مأخوذه و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.
 

تحمل سه سال حبس و 74 ضربه شلاق و جزای نقدی معادل مال مأخوذه و انفصال از خدمات دولتی به مدت سه سال حکم ردیف دوم این پرونده  است. اتهام متهم ردیف دوم پرونده رشا و ارتشاء گمرک بوشهر اخذ رشوه به مبلغ یک میلیارد و 50 تومان بود که با رعایت مقررات تخفیف حکم آن صادر شد.

متهمان ردیف‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم با رعایت مقررات تخفیف مجازات هر کدام به تحمل دو سال حبس و 74 ضربه شلاق و جزای نقدی معادل مال مأخوذه و انفصال از خدمات دولتی به مدت سه سال محکوم شدند.




 
 اتهام ردیف سوم پرونده رشا و ارتشاء گمرک بوشهر اخذ رشوه به مبلغ 716 میلیون و 250 هزار تومان بوده است.
متهم ردیف چهارم مبلغ 518 میلیون و 890 هزار تومان، متهم ردیف پنجم  250 میلیون تومان و متهم ردیف ششم مبلغ 181 میلیون تومان رشوه دریافت کرده بود.

 متهم ردیف هفتم این پرونده به 10 سال حبس، 74 ضربه شلاق، جزای نقدی معادل مال مأخوذه، انفصال از خدمات دولتی به مدت سه سال محکوم شد. این متهم علاوه بر این به سبب معاونت در تحقق جرائم رشا و ارتشا از طریق وصول و ایصال وجه به پنج سال حبس و 20  ضربه شلاق نیز محکوم شده است.

 اتهام ردیف 7 اخذ رشوه به مبلغ 149 میلیون و 300 هزار تومان بوده است.
 متهمان ردیف‌های هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم هر کدام به تحمل شش ماه حبس و ضبط مال ناشی از ارتشاء یا معادل آن در حق صندوق دولت محکوم شدند.

این افراد به ترتیب به اتهام‌های پرداخت رشوه به مبلغ 210 میلیون تومان، پرداخت رشوه به مبلغ 120 میلیون تومان، پرداخت رشوه به مبلغ 80 میلیون تومان و چهار عدد سکه تمام بهار آزادی، پرداخت رشوه به مبلغ 80 میلیون تومان، محکوم شدند.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 640912

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640912/جزئیات-محکومیت-۱۲-کارمند-گمرک-بوشهر-سند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com