کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​آمریکا درپی فروش تسلیحات بیشتر به اوکراین

25 شهريور 1397 ساعت 12:24

فرستاده ویژه آمریکا به اوکراین اظهار کرد که واشنگتن در حال بررسی دادن تسلیحات بیشتر به اوکراین است که همچنان با شورشیان جدایی طلب مورد حمایت روسیه در شرق خاک خود درگیری دارد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، آسوشیتدپرس گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سال جاری میلادی سیاست دولت قبل از خود یعنی باراک اوباما در خودداری از دادن کمک‌های مرگبار به اوکراین را کنار گذاشته و به این کشور بیش از ۲۰۰ موشک سلاح ضد تانک جاولین فرستاده است.

کرت وولکر، فرستاده آمریکا به اوکراین به خبرنگاران در شهر کی‌یف گفت، اوکراین در سال‌های اخیر قابلیت‌های دفاعی خود را بسیار بهبود بخشیده اما همچنان یک سری شکاف‌ها در این قابلیت‌ها وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: ما آماده هستیم که با مقام‌های اوکراین پشت میز نشسته و در خصوص نیازهایشان و حوزه‌هایی که این شکاف‌ها را دارند مذاکره کنیم. آنها می‌توانند اقلام مورد نیازشان را از طریق صادرات تسلیحات ما تامین کنند.

وولکر ادامه داد، آمریکا نسبت به گسترش عملیات دریایی روسیه در دریای آزوف که محل تلاقی مرزهای اوکراین، روسیه و شبه جزیره کریمه است، نگرانی دارد.

او تاکید کرد: ما ادعاهای روسیه نسبت به این آب‌ها را نمی‌پذیریم. ما معتقدیم حضور قوای نظامی روسیه یک اقدام تحریک آمیز و تجاوزگرانه بوده بنا براین ما نگرانی زیادی از این بابت داریم.

شورشیان جدایی طلب شرق اوکراین مدت‌هاست که بندر ماریوپل در ساحل دریای آزوف را تهدید می‌کنند چرا که تصرف این بندر می‌تواند موجب ایجاد یک کریدور زمینی میان کریمه و روسیه شود.

فرستاده آمریکا همچنین از فراخوانی که اخیرا شورشیان جدایی طلب برای انتخابات ماه نوامبر در دو منطقه صادر کرده‌اند انتقاد کرده و گفت که این انتخابات یک "اقدام کاملا نامشروع" خواهد بود.

او در عین حال از مسکو به خاطر مقاومت کردن در مقابل درخواست استقرار نیروهای صلحبان سازمان ملل در شرق اوکراین انتقاد کرد.


کد مطلب: 640908

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640908/آمریکا-درپی-فروش-تسلیحات-بیشتر-اوکراین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com