کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو مجمع روحانیون:

FATF را بزک نکنید همان یک برجام کافی است

25 شهريور 1397 ساعت 10:29

عضو مجمع روحانیون می‌گوید تصویب قوانین FATF در ایران، دست کشورهای اروپایی را برای مواجهه حقوقی با آمریکا بازمی‌گذارد.


به گزارش جهان نیوز، مجید انصاری در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه به اینکه مهلت داده شده به ایران از سوی FATF تا 20 روز دیگر به اتمام میرسد، از رئیس مجلس درخواست می‌کنم که هر‌چه سریعتر، کمیسیونی پیرامون بررسی این مسأله تشکیل دهند و اعضای آن کمیسیون به تهران آمده و تشکیل جلسه دهند و هرچه سریعتر لایحه مربوط مورد تصویب قرار گیرد.


وی افزود: ما نباید بهانه به دست آمریکا و بدخواهان جمهوری اسلامی دهیم و در شرایط فعلی که آمریکا در عرصه های سیاسی و حقوقی از جمهوری اسلامی ایران شکست خورده و با رفتاری که در موضوع برجام انجام داده در انزوا قرار دارد و دستش برای توجیه رفتارش خالی است. در چنین شرایطی ما نباید در عرصه حقوقی رفتاری انجام دهیم که به نوعی کمک به ترامپ و حامیان محدودش محسوب شود.

وی گفت: ما باید در جامعه‌جهانی برخوردی فعال، محکم و مثبت داشته باشیم. اتفاقاً قوانینی که مربوط به FATF است، صرف نظر از کاربردش در موضوع اف ای تی اف، راهگشایی ای که می‌تواند برای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد این است که دست کشورهای اروپایی را برای مواجهه حقوقی با آمریکا در موضوع تحریم ایران باز می‌گذارد؛ ضمن اینکه این قوانین برای کشور ما بسیار مفید هستند.

انصاری در ادامه با اشاره به اینکه ما خود قربانی تروریسم هستیم، گفت: ما باید از هر قانونی که مانع تأمین مالی تروریست ها می‌شود، استقبال کنیم. ما که دنبال شفافیت مالی و سلامت سیستم بانکی کشور هستیم، حتماً با قانون مبارزه با پولشویی نیز مشکلی نداریم و آن را سالها پیش تصویب کردیم.

توجیهات مجید انصاری در حالی است که اولا اروپا طبق برجام دستش برای پیگیری حقوقی علیه برجام باز بود اما کمترین کاری در دفاع از یک تعهد مشترک و مقابله با نقض عهد آمریکا - حتی در حد بردن پیش‌نویس یک قطعنامه به شورای امنیت - نکرد. چرا امثال آقای انصاری خود یا مخاطبانشان را گول می‌زنند؟

ثانیا با همین توجیهات، برجام را امضا کردند اما از بهانه‌جویی‌های آمریکا کاسته نشد بلکه اتهامات و دعاوی جدید علیه ایران مطرح کردند و گفتند حالا که درباره برنامه هسته‌ای کوتاه آمدید، باید درقبال برنامه موشکی، نفوذ منطقه‌ای و دعاوی غربی حقوق بشر هم کوتاه بیایید. آنها در همین پروژه از تروریست‌ها در 4 گوشه منطقه حمایت کردند.

ثالثا در حالی که آمریکا برجام را زیر پا گذاشته و اروپا با سکوتش رضایت داده، آیا تصویب ملحقات FATF، چیزی جز دستخوش به آمریکا به خاطر گستاخی و پیمان‌شکنی‌اش می‌باشد؟! چرا باید چنین پاداشی داده شود؟

رابعا قوانین مفید چرا نباید مستقل از کنوانسیون‌های تحمیلی (ابزار دست آمریکا) تصویب شوند؟
 
منبع:کیهان


کد مطلب: 640871

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640871/fatf-بزک-نکنید-همان-یک-برجام-کافی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com