کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سقوط ۹ بالگرد ارتش افغانستان در ۴ سال

25 شهريور 1397 ساعت 10:14

ارتش افغانستان اعلام کرد که در چهار سال اخیر دستکم ۹ فروند از بالگردهای ارتش افغانستان به دلایل فنی و یا حملات طالبان سقوط کرده است.


 

به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، یکی از تعهدات جامعه جهانی تقویت و افزایش ناوگان هوایی افغانستان است اما سقوط دستکم 9 فروند بالگرد ارتش در چهار سال اخیر نشان دهنده تلفات مالی بالای نیروها در این روند است.

«غفور جاوید» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در این باره گفت: هزینه جنگ کنونی بالاست و زمانی که یک بالگرد سقوط می‌کند طبیعی است که این زیان‌های مالی را متحمل می‌کند.

برخی از این بالگردها در کابل، فراه، هرات، بادغیس، غزنی، قندوز و فاریاب سقوط کردند.اخیرا نیز یک بالگرد ارتش در ولایت غربی فراه سقوط کرد که منجر به کشته شدن 5 نفر شد.

وزارت دفاع افغانستان ضمن تایید این رویداد گفت که تحقیقات درباره چگونگی سقوط این بالگرد در جریان دارد برخی کارشناسان نظامی بر این باورند که عدم اقدامات ایمنی و فنی سبب سقوط بالگردها می‌شود.

با این حال «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان روز گذشته پس از سقوط این بالگرد اعلام کرد که بالگرد مذکور توسط نیروهای این گروه هدف قرار گرفته است.

در حال حاضر بیش از 40 فروند بالگرد MI-17 ساخت روسیه و چند فروند بالگرد «بلک هاوک» ساخت آمریکا در ناوگان نیروی هوایی افغانستان وجود دارد. بالگردهای روسی بیشتر برای انتقال نیرو و تجهیزات به نیروهای زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 


کد مطلب: 640865

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640865/سقوط-۹-بالگرد-ارتش-افغانستان-۴-سال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com