پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
ترزا می:

بحث بر سر نخست‌وزیری من آزار دهنده است

يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 640847
نخست‌وزیر انگلیس اذعان کرد که از گفت‌وگوهای هم‌ حزبی‌هایش درباره رهبری خودش حین مذاکرات دشوار بریگزیت، آزرده خاطر شده است.
بحث بر سر نخست‌وزیری من آزار دهنده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی ورلد که امروز یکشنبه منتشر می‌شود، درباره آینده کشورش همزمان با تداوم مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد، نه شخص خودش.  

ترزا می محافظه‌کار با اختلافات شدیدی درون حزب حاکمش روبروست و برخی از چهره‌های سرشناس خروجی بسیار کامل‌تر از آنچه او مدنظر دارد، ترجیح می‌دهند. حدود ۵۰ تن از قانونگذاران یاغی سه‌شنبه شب درباره احتمال عزل او بحث و رایزنی کرده‌اند.
 
نخست‌وزیر انگلیس در این مصاحبه گفت، صحبت‌ها درباره رهبری کشورش می‌تواند گمراه‌کننده باشد. او افزود: خب اندکی آزرده خاطر شدم اما این بحث‌ها درباره آینده من نیست. این بحث‌ها درباره آینده مردم بریتانیا و آینده بریتانیاست. من روی این مسائل متمرکز شده‌ام و اینها مسائلی هستند که همگی ما باید توجهمان را روی آنها معطوف کنیم.  

ترزا می همچنین از بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس که ماه ژوئیه در اعتراض به طرحش با هدف نگه داشتن برخی مناسبات نزدیک به اتحادیه اروپا پس از بریگزیت استعفا داده بود، انتقاد کرد. جانسون که از دید بسیاری از تحلیلگران به عنوان جانشین احتمالی ترزا می دیده می‌شد، اخیرا با توصیف استراتژی بریگزیت ترزا می به "جلیقه خودکشی" جنجال آفرید. ترزا می در واکنش به این سخنان تاکید کرد: می‌خواهم بگویم که این نوع واژه‌ گزینی‌ها کاملا نامناسب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *