کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عزاداری برای امام‌حسین(ع) در کلام امام‌باقر(ع)

25 شهريور 1397 ساعت 8:41

سپس برای حسین علیه‏ السلام گریه و زاری کند و به کسانی که در خانه ‏اش هستند و از آنها تقیه نمی‏ کند دستور دهد که برای او بگریند.


به گزارش جهان نیوز، امام محمد باقر علیه السلام- در حدیث زیارت حسین علیه ‏السلام در روز عاشورا از مسافت نزدیک یا دور :

سپس، برای حسین علیه‏ السلام گریه و زاری کند و به کسانی که در خانه ‏اش هستند و از آنها تقیه نمی‏ کند دستور دهد که برای او بگریند ...

و در سوگ حسین علیه‏ السلام به یکدیگر تسلیت گویند ... عرض کردم: چگونه به همدیگر تسلیت بگوییم؟ حضرت فرمود: بگویید: خداوند اجر ما را به سبب مصیبتی که از حسین به ما رسیده بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که در کنار ولیّ دم او، امام مهدی از خاندان محمّد علیهم ‏السلام ، به خونخواهی او بر می‏ خیزند.


متن حدیث:

الإمامُ الباقرُ علیه‏ السلام فی حدیثِ زِیارَةِ الحُسَینِ علیه ‏السلام یَومَ عاشوراءَ مِن قُربٍ أو بُعدٍ: ثُمَّ لیَندُبِ الحسینَ علیه‏السلام ویَبکیهِ، ویأمُرُ مَن فی دارِهِ مِمَّن لا یَتَّقیهِ بِالبُکاءِ علَیهِ ...ولِیُعَزِّ بَعضُهُم بَعضا بِمُصابهِم بِالحُسَینِ علیه ‏السلام ... قُلتُ: فکَیفَ یُعَزّی بَعضُنا بَعضا؟ قالَ: تَقولونَ: أعظَمَ ‏اللّه‏ُ اُجورَنا بِمُصابِنا بِالحُسَینِ، و جَعَلَنا و إیّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِه مَعَ وَلِیِّهِ الإمامِ المَهدِیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ علیهم ‏السلام.
 
« مصباح المتهجّد، صفحه 772 »

 


کد مطلب: 640810

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640810/عزاداری-امام-حسین-ع-کلام-امام-باقر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com