کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رابطه ترامپ و وزیر دفاعش شکراب شد

24 شهريور 1397 ساعت 20:38

شکرآب شدن روابط میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «جیمز متیس»، وزیر دفاع این کشور ماندن متیس در دولت آمریکا را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.


به گزارش جهان نیوز، یک روزنامه آمریکایی روز شنبه گزارش داده شکرآب شدن روابط میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «جیمز متیس»، وزیر دفاع این کشور ماندن متیس در دولت آمریکا را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

نیویورک‌تایمز نوشته هنگامی که روابط میان متیس و ترامپ تازه و نو بود، ترامپ با لقب «سگ دیوانه» که متیس از آن متنفر بود این ژنرال چهار ستاره ارتش آمریکا را خطاب قرار می‌داد. متیس، معمولاً وقت آزادش را به خوردن برگر با رئیسش در کاخ سفید اختصاص می‌داد. 

 اما اکنون جلسات شام با ترامپ متوقف شده‌اند. اظهارات بیش از 12 مقام کاخ سفید، کنگره و وزارت دفاع آمریکا حاکی است رابطه ترامپ با متیس به سردی گرائیده و ترامپ روز به روز بیشتر نگران می‌شود که وزیر دفاعش، قلباً فردی دموکرات است. 

مقام‌های کاخ سفید گفته‌اند متیس جلوی برخی از درخواست‌های ترامپ را گرفته و با کند کردن فرایند تصمیم‌گیری‌های او در برخی امور، جلوی او مقاومت کرده است. 

تنها در چهار ماه گذشته، ترامپ و متیس بر سر سیاست‌هایشان در خصوص ناتو، از سرگیری مانورهای نظامی با کره جنوبی و خروج از توافق هسته‌ای برجام اختلاف داشته‌اند.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 640762

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640762/رابطه-ترامپ-وزیر-دفاعش-شکراب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com