پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

دستگیری ۱۸ عضو شبکه‌ هرمی خروج ارز

شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب: 640760
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از دستگیری ۱۸ نفر از لیدرها و اعضای فعال دسیسه هرمی و کلاهبردارانه جدید با نام فایننشیال (financial) خبر داد.
دستگیری ۱۸ عضو شبکه‌ هرمی خروج ارز
به گزارش جهان نيوز، وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از دستگیری یک باند خروج غیرقانونی ارز از کشور خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

با تلاش گسترده سربازان گمنام امام زمان(عج) در ادارات‌کل اطلاعات استان فارس و هرمزگان و در راستای صیانت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از هرگونه اخلال در نظام اقتصادی کشور، تعداد 18 نفر از لیدرها و اعضای فعال دسیسه هرمی و کلاهبردارانه جدید با نام فایننشیال(financial)، دستگیر و پرونده تخلفات آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع گردید. 

این افراد با استفاده از روش‌های اغواگرایانه اقدام به جذب سرمایه افراد و کلاهبرداری از آن‌ها و همچنین راه‌اندازی چندین هرم و زنجیره انسانی نموده و مبالغ قابل توجهی ارز از کشور از طریق صرافی‌های غیرمجاز و یا به صورت فیزیکی خارج نموده بودند.

ضمن تشکر از هوشیاری و اقدام به موقع در اطلاع‌رسانی اخبار به ستادهای خبری، از مردم شریف و ولایتمدار درخواست می‌گردد با عنایت به شکل‌گیری مجدد دسیسه‌های هرمی با ترفندهای جدید و کلاهبرداری آن‌ها و احتمال مال باخته شدن افراد، پیش از هرگونه سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی از این قبیل، اطلاعات لازم را کسب نموده و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را به شماره 113 اعلام نمایند. 

ضمناً به افراد سودجو نیز هشدار داده می‌شود که فعالیت‌های آنها مورد رصد می‌باشد و در صورت انجام اقدامات غیرقانونی، با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهد شد.

روابط عمومی وزارت اطلاعات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما
Romania
یکی از انتظاراتی که از سیستم امنیته هست اینه که قبل از بوجود آمدن چنین هرج و مرج های اقدام کنند، اطلاعات باید اینها را یکسال یا نهایتا شش ماه پیش میگرفت و جلوی چنین فعالیت های را سد می کرد نه اینکه اقتصاد نابود بشه حالا بیفتند دنبال کار اطلاعاتی و گرفتن باندها و قاچاقچی ها، این میشه نوش دارو پس از مرگ.