جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توضیح تاج در مورد درصد جانبازی‌اش/ فدراسیون فوتبال غیردولتی است

شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 640737
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به قانون شدن منع استفاده از بازنشستگان گفت: این فدراسیون از چند سال پیش یک نهاد غیردولتی است و نباید فوتبال ملی را اسیر برخی حاشیه‌ها کرد.
توضیح تاج در مورد درصد جانبازی‌اش
به گزارش جهان نيوز، مهدی تاج درباره موضوعات روز فوتبال کشور،با سایت فدراسیون فوتبال به گفت و گو نشست. متن این پرسش و پاسخ به شرح ذیل است:

* شایعات مختلفی پیرامون موضوع درصد جانبازی شما مطرح شده است و حتی رقم ۵۲ درصد هم شنیده شده است. واقعیت را بهتر است از زبان خود شما بشنویم.

- همین طور است. موارد مختلفی پیرامون این موضوع طرح شده که در جای خود قابل تامل است. با این وجود این درصد هرگز از زبان اینجانب یا هر فرد دیگری در فدراسیون فوتبال مطرح نشده است.

* شما در برنامه شبکه یک هم به صراحت اشاره داشتید که درصد جانبازی تان حدود ۵۰ درصد است.

- بله.دقیقا. من با توجه به اینکه در ۱۰ سال گذشته در کمیسیون حاضر نشده ام با توجه به ضایعات به وجود آمده در لگن و ضرورت تعویض لگن، با توجه به نظر پزشک متخصص ممکن است تغییراتی در درصد جانبازیام پدید آید. من به همین دلیل در آن برنامه اشاره کردم که درصد جانبازی ام حدود ۵۰ درصد است و مباحث و شایعات دیگر در این باره عاری از واقعیت است. بهترین پاسخ در این زمینه در مصاحبه دکتر طائبی مدیر کل محترم کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود داشت که تمام بحث را بیان کردند. من هرگز در همه این سال ها هیچ گاه از بحث جانبازی هیچ گونه استفاده مادی و غیرمالی نبرده ام و نخواهم کرد. 

* بحث بعدی درباره موضوع بازنشستگان است و اینکه تکلیف فدراسیون فوتبال در این زمینه چه خواهد شد؟

- بسیاری از اعضای هیات رییسه و هیات های فوتبال سرتاسر کشور مشمول بحث بازنشستگی هستند. حضور این عزیزان بر اساس بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال است که فدراسیون را یک نهاد غیر دولتی و دارای شخصیت حقوقی مستقل دانسته است. بر اساس همین اساسنامه، آقای کفاشیان ۱۰ سال پیش از این رییس فدراسیون فوتبال شدند در حالی که همان زمان ۳ سال بود که بازنشسته شده بودند. علی ایحال، نظر ما نظر کارشناسانی است که در این چند روز دیدگاههای ارزشمند خود را بیان کرده اند. اگر واقعا فدراسیون فوتبال مشمول قوانین نهاد دولتی شود،هیچ اصراری بر استفاده از بازنشستگان نداریم.
 
* سخن پایانی؟ 

- امروز می خواهم این را بگویم که اینجا بحث مهدی تاج و مهدی تاج ها نیست و مهم فوتبال کشور است. بر این اساس هرگز نباید اجازه دهیم که فوتبال ملی اسیر برخی مشکلات شود. آنچه من بیان می کنم این است که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در بحث قوانین تابعی از اساسنامه ای است که به تایید فیفا رسیده و در آن مجمع رکن رکین این نهاد مستقل غیردولتی است.

اگر روزی قانون حکم کند که  هر فردی یا مسولی در حوزه مدیران فدراسیون فوتبال در سمت خود باقی نماند،اطمینان داشته  باشید بدون درنگ این اتفاق رخ می دهد ولی تا زمانی که فدراسیون فوتبال بر اساس یک روند دموکراتیک و با احترام به یک مجمع بنا شده نباید اجازه بدهیم اتفاقاتی رخ بدهد که فوتبال به عقب بازگردد.

سال ۸۵ که فوتبال ما تعلیق شد کمیته انتقالی با حضور ۶ کارشناس  و نمایندگان فیفا و سازمان تربیت بدنی وقت به ریاست آقای صفایی فراهانی شکل گرفت و در نهایت  اساسنامه ای را تصویب کردند و بر اساس آن فدراسیون فوتبال را نهادی غیردولتی تعریف کردند.بر اساس آن حدود ۱۱ سال است که فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد غیردولتی در حال فعالیت است.به هر حال اطاعت و تبعیت از قانون بر همه لازم است و باز هم اعلام می دارم که در صورت تشخیص دولتی بودن فدراسیون هیچ اصراری بر ماندن کلیه بازنشستگان در فدراسیون نخواهد بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *