جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۳ اشتباهی که سر از «دویچه‌وله» درآورد

شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 640731
مطلبی در یکی از روزنامه‌های کشور درباره پیش‌فروش خودروهای سایپا منتشر شده که بر اساس فرضیات غلط پایه‌ریزی شده و به نتایج عجیبی رسیده، اشتباهی که سر از توئیتر دویچه‌وله آلمان درآورده است.
۳ اشتباهی که سر از «دویچه‌وله» درآورد
به گزارش جهان نيوز، گروه شایعه تا واقعیت: روزنامه جمهوری اسلامی امروز در یادداشتی مدعی شد ۶ میلیون نفر در زمان ثبت‌نام پیش‌فروش خودروهای سایپا، نفری ۲۵ میلیون تومان پول منتقل کردند که با این پول می‌توان یکى از شرکت‌های بنـــز، BMW، لامبورگینی، شورولت، فورد، GMC، تویوتا، KIA و فیات را بطور کامل خریداری کرد.

 
حتی این موضوع سر از رسانه آلمانی دویچه‌وله هم درآورد و در صفحه توئیترش نوشت: با پول پیش‌فروش خودروهای سایپا می‌شود، شرکت فیات را خرید.

 
واقعیت چیست؟
۱- هرچند که وجود نقدینگی در دست مردم در کشور ما بالاست و این به سود اقتصاد نیست اما روزنامه جمهوری اسلامی در تحلیل خود دچار یک اشتباه تاثیرگذار شده است چراکه  طبق گفته محمد شریعتمداری ۶ میلیون نفر(با ip اختصاصی) در پیش‌فروش سایپا مراجعه کردند اما همه آن‌ها پولی به حساب شرکت واریز نکردند و از این بین حدودا ۵۰ هزار نفر موفق به ثبت‌نام قطعی و واریز وجه شدند.

 
2- اشتباه بعدی این روزنامه ادعای واریز ۲۵ میلیون تومانی هر ثبـت‌نام کننده بود، درحالی که مبالغ پیش‌فروش خودروها از ۱۱ تا ۲۱ میلیون تومان بوده است.

 
3- با فرض قبول ۶ میلیون نفر که هرکدام ۲۵ میلیون تومان به سایپا پرداخت کرده‌باشند، نویسنده مدعی شده با ۱۹ میلیارد دلار(مبادله‌ای) می‌شود یکی از شرکت‌های بنـــز، BMW، لامبورگینی، شورولت، فورد، GMC، تویوتا، KIA و فیات را بطور کامل خریداری و بصورت سینه خیز به ایران احضار کرد..!، و ضمن اشتغالزائی کل بیکاران جوان متخصص وتحصیل کرده ایران، و ضمن کسب سود کلان، رونق کامل میشد و دغدغه حداقل دستمزد هم از بین می‌رفت...
مراجعه به سایت‌های بین‌المللی که با ارزش‌ترین کمپانی‌‌های خودروسازی را رتبه‌بندی می‌کنند(اینجا) نشان می‌دهد عدد ادعایی روزنامه جمهوری اسلامی با ارزش این شرکت‌های خودروسازی تفاوت فاحشی دارد. 

ارزش شرکت خودروسازی دایملر(بنز)

ارزش شرکت خودروسازی بی‌ام‌دبلیو

ارزش شرکت خودروسازی فورد

ارزش شرکت خودروسازی فیات
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *