کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عدم توافق "لاوروف" و "ماس" در مسئله سوریه

24 شهريور 1397 ساعت 15:27

وزیر خارجه آلمان و روسیه در دیدار روز گذشته خود در برلین نتوانستند به توافقی درباره مسئله سوریه و حمله به ادلب دست یابند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار بعد از ظهر روز گذشته خود در برلین از تمایل خود برای تغییر مناسبات بد بین روسیه و اتحادیه اروپا سخن گفت.

لاوروف در سخنانی در برلین این انتقاد را وارد کرد که عملا تمام کانال های ارتباطی بین روسیه و اتحادیه اروپا و همچنین ناتو تخریب شده است. مدت طولانی است که هیچ نشست اتحادیه اروپا و روسیه برگزار نشده است. وی از آمادگی کشورش برای مذاکرات با اروپا درباره موضوعات مختلف از جمله همکاری های اقتصادی سخن گفته و از ابتکار عمل آلمان در این راستا قدردانی کرده و گفت: البته باید برای این مسئله ارزش گذاشته شود که مذاکرات بدون پیش شرط شکل گیرد.

وزیر امور خارجه آلمان هم در دیدار با همتای روسی خود با این مسئله موافقت کرد که باید با گروه های تروریستی مبارزه شود. وی در عین حال خواستار رفتار متناسب در این راستا شده و از روسیه خواست تا از نفوذ خود بر دولت سوریه استفاده کند تا از یک عملیات سلاح های شیمیایی در این کشور جلوگیری شود. به گفته وی باید همه اقدامات لازم برای حمایت از غیر نظامیان انجام شود.

البته به نوشته بسیاری رسانه های آلمانی در نهایت هایکو ماس و همتای روس وی نتوانستند به توافقی درباره سوریه دست پیدا کنند.هایکو ماس بعد از مذاکره با همتای روس خود تاکید کرد که در موضوع روسیه هوز توافقی به دست نیامده است و در زبان دیپلماسی این نشان دهنده یک اختلاف باز است.

لاوروف تاکید دارد که مبارزه با تروریسم در سوریه باید بدون توافق و مصالحه انجام شود. به گفته وی ادلب آخرین مرکز تروریست ها در سوریه است. خطرات برای غیر نظامیان باید کاهش یابد. ما در هر جنگی که هدایت می کنیم همواره بر اساس قوانین بین المللی رفتار می کنیم.


کد مطلب: 640721

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640721/عدم-توافق-لاوروف-ماس-مسئله-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com