کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمام حجاج ایرانی امروز به کشور بازمی‌گردند

24 شهريور 1397 ساعت 14:03

بر اساس برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت امروز ۲۴ شهریورماه تمام حجاج ایرانی به کشور بازمی‌گردند و خدمات‌رسانی به حجاج در عربستان به پایان می‌رسد.


به گزارش جهان نیوز، امسال بیش از ۸۵ هزار ایرانی به حج تمتع مشرف شدند که این زائران در دو گروه مدینه اول و مدینه دوم به عربستان سفر کردند.
 

اولین گروه زائران کشورمان ۲۷ تیرماه از تهران وارد مدینه منوره شدند و پس از آن سایر زائران به ترتیب اولویت ایران را به مقصد عربستان ترک کردند، به طوری که تا ۲۴ مردادماه همچنان روند اعزام زائران کشورمان ادامه داشت.

زائران مدینه اول پس از ۶ روز اقامت در مدینه منوره در مسجد شجره مُحرم شده و به سمت مکه مکرمه حرکت کردند. همچنین زائران مدینه دوم ابتدا وارد مکه مکرمه شده و پس از انجام مناسک حج تمتع همراه با حجاج سایر کشورها به مدینه منوره مشرف شدند.

کاروان‌های مدینه اول پس از انجام مناسک حج تمتع از چهارم شهریورماه به کشور بازگشتند، به طوری که تا ۲۱ شهریورماه تمامی حجاج ایرانی از مکه مکرمه خارج شدند و برخی به مدینه منوره شده و برخی دیگر به کشور بازگشتند و از آن پس خدمات‌رسانی در مکه مکرمه پایان یافت.

تاکنون حدود ۳ هزار ایرانی در مکه مکرمه حضور دارد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های سازمان حج و زیارت امروز تمامی حجاج ایرانی به کشور بازمی‌گردند و تا پایان وقت ۲۴ شهریورماه پروازهای حجاج کشورمان به پایان می‌رسد و به این ترتیب خدمات‌رسانی از جمله حمل و نقل، آشپزخانه و خدمات درمانی نیز در مکه مکرمه نیز متوقف خواهد شد.
 امسال تمامی حجاج کشورمان ایام حج را به خوبی سپری کردند و مشکلی در این امر وجود نداشت به همین دلیل مذاکرات برای برقراری عمره مفرده صورت گرفت و تکلیف آن پس از موافقت طرف سعودی با شرایط ایران، مشخص می‌شود.
 
منبع: فارس


کد مطلب: 640684

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640684/تمام-حجاج-ایرانی-امروز-کشور-بازمی-گردند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com