کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلاش پاکستان برای عبور از بحران آب

24 شهريور 1397 ساعت 13:18

رئیس سیستم قضایی پاکستان با اعلام اینکه ارزش آب در کشور بالاتر از طلا است گفت: علیه تمام افرادی که در مسیر ساخت سد خلل وارد کنند پیگرد قانونی صورت می‌گیرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، «ثاقب نثار» رئیس دادگاه عالی پاکستان اعلام کرد: در شرایط فعلی و با توجه به بحران آب در کشور ارزش یک قطره آب از طلا بیشتر است.

وی تصریح کرد: علیه تمام افرادی که به هر نحوی مانع ساخت سد شوند تحت ماده 6 قانون اساسی اقدام قضایی صورت خواهد گرفت.ثاقب نثار هم زمان با بررسی پرونده قیمت فروش آب معدنی در پاکستان گفت: تمام شرکت‌های آب معدنی موظف هستند قیمت فروش خود را با نرخی که دولت پاکستان برای آنان مشخص می‌کند تطبیق دهند.

رئیس دادگاه عالی پاکستان اضافه کرد: من خود را از مردم پاکستان جدا نمی‌دانم و مانند آنها آب آشامیدنی منزلم همان آب لوله کشی است و من پس از جوشاندن آب آن را استفاده می‌کنم.

این مقام ارشد قضایی اظهار داشت: دولتمردان باید امکان استفاده از آب شرب بهداشتی و سالم را برای تمام مردم پاکستان فراهم کنند و عادت استفاده از آب معدنی را از بین ببرند.

ثاقب نثار افزود: تنها هدف من خدمت به مردم پاکستان است و اگر این هدف را نداشتم شغلی با درآمد بالا برای خود انتخاب می‌کردم.وی تاکید کرد: نمایندگان تام الاختیار تمام شرکت های تولید آب معدنی باید برای نهایی شدن قیمت محصولاتشان روز یکشنبه در دادگاه حاضر شوند و جزئیات شیوه تامین و توزیع آب معدنی شرکت خود را شرح دهند.

در حال حاضر بسیاری از مردم پاکستان از آب های معدنی شرکتی برای آشامیدن استفاده می‌کنند و در پرونده قضایی موجود اتهامی که علیه این شرکت وجود دارد این است که آنها آب های معمولی را به مردم می فروشند.

یکی از مواضع مشترک دولت و دادگاه عالی پاکستان ساخت سد است و تلاش گسترده ای توسط دولتمردان اسلام آباد برای ساخت در کشور انجام می‌پذیرد.عمران خان نخست وزیر پاکستان هفته گذشته از پاکستانی‌های مقیم خارج از کشور برای ساخت سد درخواست کمک و مساعدت مالی کرده بود.

در پاسخ به این درخواست عمران خان پویش‌های مردمی مختلفی شکل گرفته است و پاکستانی های مقیم کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال جمع آوری کمک هستند.


کد مطلب: 640671

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640671/تلاش-پاکستان-عبور-بحران-آب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com