کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فواید وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی

24 شهريور 1397 ساعت 12:47

یک فعال گردشگری با تشریح فواید وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی نسبت به انحراف فعالیت‌های بوم‌ گردی به روستاگردی هشدار داد و گفت: در سازمانی که هیچ چیز سرجای خودش نیست، مسلماً وزارتخانه شود بهتر است و این دوران گذار باعث رشد گردشگری کشور نیز می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، علی شادلو درخصوص وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: با وجود اینکه در این مجموعه‌ها - هیچ چیز درستی، سرجای خودش نیست ولی به اعتقاد بنده که در حوزه آموزش گردشگری فعالیت می‌کنم معتقدم وزارتخانه شدن این سازمان در کنار اظهارنظرهای متعددی که می‌شود، خوب است.

رشد گردشگری ایران در دوران گذار
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت آموزشی و گردشگری ارسباران درباره دفاع از اظهارنظر خود تصریح کرد: به هر حال گردشگری اقتصادی نوظهور و در حال گذار است و در همین دوران گذار است که به رشد و تحول می‌رسد و اتفاقاً در ایران همین دوران گذار - گردشگری کشورمان را به جلو هدایت می‌کند.

وزارتخانه شدن - همه مشکلات سازمان میراث فرهنگی را برطرف نمی‌کند
شادلو ادامه داد: البته تصور ما این نیست که وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نوعی همه مشکلات این سازمان را برطرف می‌کند، ولی به وزارتخانه شدن این سازمان خوشبین هستیم زیرا پاسخگویی مدیران و شخص نخست این نهاد را بیشتر و بهتر می‌کند، حال می خواهد وزیر جدید - رئیس کنونی سازمان میراث فرهنگی انتخاب شود و یا هر فرد دیگری که انتخاب خواهد شد.

کپی کاری ناقص روستاگردی با نام بوم گردی
وی همچنین در گریزی کوتاه به یکی از معایب حوزه گردشگری که اتفاقاً از محاسن گردشگری در روند جاری یاد می‌شود به حوزه بوم گردی پرداخت و گفت: متاسفانه بوم گردی امروز در کشور که بسیار هم درباره آن تبلیغ می‌کنند نوعی کپی کاری ناقص روستاگردی شده است و مولفه‌های واقعی بوم گردی را دنبال نمی‌کند.

بوم گردی کنونی اصلاح شود
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت آموزشی و گردشگری ارسباران خاطرنشان کرد: بنابراین باید اصلاحاتی در حوزه بوم گردی به صورت تخصصی با نگاه پرهیز از کارهای دانلو در حوزه گردشگری صورت پذیرد تا دچار انحراف نشویم.


کد مطلب: 640659

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640659/فواید-وزارتخانه-شدن-سازمان-میراث-فرهنگی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com