کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شمارش معکوس خروج بازنشسته‌ها از ورزش

24 شهريور 1397 ساعت 11:58

با تایید و ابلاغ قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، 12 رییس فدراسیون و 2 معاون وزیر ورزش باید از سمت خود خداحافظی کنند اما به نظر می‌رسد با وجود تاکید دولت و مسئولان وزارت ورزش، برخی از این افراد با طرح مسائل مختلف سعی در دور زدن قانون دارند!


به گزارش جهان نیوز، سال‌هاست مسئولان اجرایی با معضل بیکاری در کشور و ضرورت کاهش آن با توجه به اثرات مخرب آن در نسل جوان، دست به گریبانند اما در عمل نه تنها شاهد کنترل یا کاهش آن نبوده‌ایم بلکه با افزایش چند برابری آن بدلیل اعمال سیاست‌های غلط در بخش های مختلف روبرو هستیم، تا جایی که هم اینک درصد بالایی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ناامید از پیدا کردن شغلی متناسب با زحمات چندین ساله و جایگاه‌شان در کشور در سودای کوچ به کشورهای دیگر با امید یافتن شغلی مناسب هستند.

اما پس از سال‌ها انتظار و در پی تاکید مقام معظم رهبری و پیگیری نمایندگان مجلس و دولت، سرانجام قانون بسیار ضروری و عادلانه ممنوعیت ادامه حضور بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی به تصویب رسید و پس از اصلاحات مختلف برای اجرا ابلاغ شد، تا امیدها برای جلوگیری از ادامه حضور مدیرانی که به بهانه‌های مختلف راضی به لذت بردن از دوران بازنشستگی در خانه و دادن میدان به جوانان تازه نفس نبودند، به بار بنشیند.

با ابلاغ این قانون بسیاری از مدیران در بخش‌های مختلف اجرایی کشور باید از سمت یا سمت‌های خود کنار بروند، از جمله در دستگاه ورزش و جوانان کشور که به گفته محمدرضا داورزنی تعداد زیادی از مدیران از جمله 12 رییس فدراسیون و 2 معاون وزیر ورزش قطعا شامل این قانون می‌شوند و باید با صندلی ریاست خداحافظی کنند.

داورزنی که 17 مرداد ماه سال جاری به مناسبت تبریک روز خبرنگار در ایسنا حاضر شده بود در واکنش به برنامه‌ وزارت ورزش برای اجرای این قانون پس از ابلاغ گفت: "اولا همه ما ملزم به تمکین در برابر قانون هستیم و امکان ندارد قانونی به تصویب مجلس برسد و از سوی دولت ابلاغ شود و آنگاه دستگاه‌های اجرایی تمکین نکنند. این اصلا امکان‌پذیر نیست.

ما در میان ۵۱ روسای فدراسیون‌ها چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۲ رییس فدراسیون داریم که با استفاده از تبصره ایثارگری و علی‌رغم بازنشستگی مشغول به فعالیت هستند و اتفاقا عموما هم جزو فدراسیون‌های خوب ما محسوب می‌شوند اما اگر قانون ابلاغ شود تمامی کسانی که مشمول این قانون هستند باید جای خود را به جوانان بدهند و کنار بروند.منتظریم این قانون ابلاغ شود و با توجه به تاکید وزیر ورزش آن را به صورت کامل اجرا می کنیم."

این در حالی است که مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز بارها پیش از این بر جدیت مدیران وزارت ورزش در اجرای کامل این قانون تاکید کرده و عنوان کرده بود با توجه به تاکید هیات دولت و شخص رییس جمهور این قانون در دستگاه ورزش کشور به صورت کامل و دقیق اجرا خواهد شد.

حال با تایید قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان و ضرورت اجرای بی‌چون و چرای آن از مدیران وزارت ورزش انتظار می‌رود در موعد مقرر این قانون را به صورت کامل اجرا کنند.

بهرام شفیع رییس فدراسیون هاکی، غلامرضا امینی رییس فدراسیون قایقرانی، علیرضا رحیمی رییس فدراسیون هندبال، علی مجدآرا رییس فدراسیون همگانی، مصطفی کریمی رییس فدراسیون ناشنوایان، احمد ضیایی رییس فدراسیون والیبال، محمدعلی صبور رییس فدراسیون سه گانه، محمود رشیدی رییس فدراسیون ورزش‌های رزمی، محمدصادق فرجی رییس فدراسیون کاراته، محمد درخشان رییس فدراسیون جودو، حجت‌الله دهخدایی رییس فدراسیون چوگان و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال 12 رییس فدراسیون در ورزش ایران هستند که شامل این قانون می‌شوند و باید بزودی با سمت خود خداحافظی کنند.

اکثریت افراد فوق نیز در گفت‌وگوهای مختلف با رسانه‌ها از آمادگی کامل خود برای تمکین دربرابر قانون در صورت ابلاغ آن خبر دادند هر چند به نظر می‌رسد برخی نیز هم‌چنان بدنبال دور زدن قانون با استفاده از ترفندهای مختلف هستند و سعی می‌کنند به هر شکل ممکن ورزش کشور را از نعمت حضور خود محروم نکنند!

به عنوان مثال سید غلامرضا کمانه نایب رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی صبح امروز (شنبه) در گفت‌وگو با ایسنا درباره موضع علی مجدآرا رییس این فدراسیون در قبال اجرای این قانون اظهار کرد: آقای مجدآرا شامل این قانون نمی‌شود چرا که وی شاغل است و بازنشسته نیست. او از سوی ارتش به عنوان رییس فدراسیون ورزش های همگانی ماموریت دارد و مشکل قانونی نیز در این‌باره وجود ندارد.

 این در حالی است که علی مجدآرا از سال 1356 وارد ارتش جمهوری اسلامی شده و با وجود گذشت 10 سال از زمان بازنشستگی‌اش از این سازمان، هنوز بازنشسته نشده است.

باید دید مسئولان وزارت ورزش در قبال چنین مواردی که به نوعی دور زدن قانون با استفاده از قانون است چه واکنشی خواهند داشت؟

منبع: ایسنا


کد مطلب: 640635

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640635/شمارش-معکوس-خروج-بازنشسته-ها-ورزش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com