کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از زاغه‌نشین‌های برزیل تا خانه‌های لوکس مونیخ

24 شهريور 1397 ساعت 11:47

رافینیا ستاره‌ی 33ساله‌ی برزیلی که چهاردهمین فصل حضور خود در اروپا و سیزدهمین فصل حضورش در بوندس‌لیگا را پشت سر می‌گذارد ممکن است امسال آخرین فصل حضور در بایرن مونیخ را تجربه کند.


به گزارش جهان نیوز، این ستاره‌ی برزیلی که در کودکی فقر مفرط و بی‌غذایی را تجربه کرده، در نوجوانی خانه‌ی پدری را ترک کرده و پدرش را از دست داده، برای رسیدن به جایگاه فعلی‌اش تراژدی‌ها و مشقات بسیاری را پشت سر گذاشته است. 
 

اما این روحیه‌ی مثبت رافینیا بوده که در موفقیت او مهمترین نقش را داشته. این مدافع شیفته‌ی موزیک بایرن مونیخ در مصاحبه با DAZN  گفت:" خانواده‌ی من خیلی فقیر بودند. بچه که بودم چیزی برای خوردن نداشتیم. در این شرایط یعنی وقتی غذایی در خانواده برای خوردن نیست، زندگی با آنچه خیلی‌ها تصور می‌کنند از زمین تا آسمان فرق می‌کند". 
 

شرایط سختی که رافینیا چه در زندگی غیرفوتبالی و چه در شروع زندگی فوتبالی خود تجربه کرده، آنقدر طاقت‌فرسا بوده که کمتر کسی می‌تواند حتی تصور کند ولی اراده‌ی مصمم او از روزی که تصمیم می‌گیرد می‌خواهد فوتبالیست شود، تنها عاملی بوده که این مدافع برزیلی را به جلو حرکت داده.

رافینیا در این باره گفت:" پانزده سالم که شد خانه را ترک کردم تا به باشگاه کورتیبا ملحق شوم. سال 2000 بود. خیلی سخت بود. من با یک کیف خالی از خانه بیرون رفتم. فقط همین. می‌خواستم یک فوتبالیست حرفه‌ای بشوم. ولی یکی از اهداف دیگرم کمک کردن به خانواده‌ام بود. می‌خواستم آنقدر پول در بیاورم که مادرم دیگر نیازی به کار کردن نداشته باشد". 
 

از آن روزها 17 سال می‌گذرد و دست تقدیر در این سالها رافینیا را به باشگاه‌های شالکه، جنوا و بایرن مونیخ رسانده. رافینیا در این سالها شانزده جام قهرمانی بدست آورده که البته همه‌ی آنها در جنوب آلمان، در ترکیب بایرن مونیخ نصیب او شده است.

ولی رافینیا می‌گوید با وجود همه‌ی موفقیت‌هایش همیشه یک جای خالی در قلبش احساس می‌کند. او گفت:" ناراحتی‌ام فقط این است که پدرم اینجا نیست تا موفقیت‌هایم را ببیند. خیلی حیف است که پدرم نیست که امروز به همراه من و خانواده‌ام این زندگی زیبا را تجربه کند". شاید همین سختی‌های طاقت‌فرسا و تراژدی غم‌انگیز از دست دادن پدر بوده که باعث شده رافینیای 33ساله امروز به عنوان یک مدافع مستحکم با روحیه و ذهنیتی قوی و شکست‌ناپذیر همچون دژی بلند از دروازه‌ی تیمش محافظت کند.

رافینیا با اینکه در بایرن با یکی از رقابتی‌ترین فضاهای فوتبال اروپا روبرو است ولی تا کنون از هفت فصلی که در بایرن حضور داشته همیشه، به جز یک استثنا، در هر فصل بیشتر از 20 بار با پیراهن بایرن به میدان رفته. رافینیا که قراردادش سال آینده به پایان می‌رسد و امسال هشتمین و احتمالا آخرین فصل خود در مونیخ را سپری می‌کند به تلاش خود برای رهایی از تقدیری شوم افتخار می‌کند و معتقد است در این زندگی به هدفی که برای خود داشته رسیده و همین برای او بس است.

منبع: ورزش سه


کد مطلب: 640629

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640629/زاغه-نشین-های-برزیل-خانه-های-لوکس-مونیخ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com