جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دیدار پوتین و آبه در جریان یک تورنمنت جودو

شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 640621
طبق گزارش رسانه‌های ژاپنی، ولادیمیر پوتین و شینزو آبه در دیداری با یکدیگر در جریان برگزاری یک تورنمنت جودو در ولادیوستوک، درباره مذاکرات آتی حول محور امضای معاهده صلح بین آنها تبادل نظر کردند.
دیدار پوتین و آبه در جریان یک تورنمنت جودو
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، شبکه ان.اچ.کی ژاپن امروز شنبه گزارش کرد، این تبادل نظر میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در جریان یک تورنمنت جودو در شهر ولادیوستوک صورت گرفت. این در حالی است که در این دیدار پوتین و آبه تنها یک مترجم حضور داشت.

محتوای گفت‌وگوهای آنها در این دیدار مشخص نشده اما این شبکه ژاپنی گمانه زنی کرده که موضوع بحث آنها مذاکرات آتی دو کشور در مورد مساله امضای توافق صلح بین آنها بوده است.

شینزو آبه بعد از بازگشت به ژاپن به دلیل نحوه واکنشش به ابتکار صلح پوتین مورد انتقاد گسترده قرار گرفت. مخالفان دولت شینزو آبه گفته‌اند که انتظار داشتند وی با پیشنهاد رئیس جمهور روسیه مخالفت کند چرا که این پیشنهاد مغایر با موضع رسمی توکیو مبنی بر حل مناقشه مربوط به جزایر کوریل جنوبی پیش از امضای هر گونه توافق صلح است.

روز جمعه شینزو آبه تایید کرد که دولت ژاپن همچنان موضعش را در خصوص حل این مناقشه ارضی طولانی مدت پیش از عملی شدن هر گونه معاهده صلح با روسیه حفظ خواهد کرد.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه پیشنهاد داده بود که معاهده صلح بین روسیه و ژاپن تا پایان سال جاری میلادی بدون هیچ گونه پیش شرطی امضا شود.
این حقیقت که روسیه و ژاپن هنوز از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون معاهده صلحی را امضا نکرده ‌ند یکی از موانع پیشرفت روابط مسکو و توکیو بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *