کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اذعان اسرائیل به توان نظامی حماس

24 شهريور 1397 ساعت 11:24

یکی از افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی به توانایی امنیتی و نظامی حماس اذعان کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، یک افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد: دیوار امنیتی که اسرائیل برای مهار خطر تونل‌های حماس آن را می‌سازد تهدید را به طور کامل از بین نمی‌برد. ما نباید در توهم به سر ببریم. هیچ دیوار امنیتی در جهان نیست که کاملا مصون باشد درنتیجه حماس می‌تواند به آن نفوذ کند. ارتش بعد از پایان ساخت این دیوار امنیتی به دنبال تونل‌ها خواهد بود.

این روزنامه نوشت: اظهارات این افسر کاملا با اظهارات مسئولان ارشد تل‌آویو درباره رهایی از خطر تونل‌ها مغایرت دارد. آنچه که تصمیم‌گیرندگان در تل‌آویو باور دارند این است که حماس پژوهش‌های برای بهبود توانایی‌های نظامی خود در تمامی زمینه‌ها را متوقف نخواهد کرد.

هاآرتص به نقل از منابع آگاه در دستگاه امنیتی اسرائیل نوشت: ارتش اسرائیل از طریق رصد کردن تحرکات حماس به این نتیجه رسیده که این جنبش به توانایی‌های خود در ساخت بمب ادامه می‌دهد و این بمب‌ها یک مسئله خطرناک هستند چراکه مهندسانی که برای ارتقای این بمب‌ها تلاش می‌کنند مقدار مواد منفجره آن را افزایش داده‌اند.

افسر اسرائیلی مذکور گفت: تونل‌های حماس یک شبکه پیچ در پیچ و به هم متصل است و صحبت تنها درباره یک تونل نیست که ورودی و خروجی‌اش مشخص باشد بلکه صحبت درباره تونل‌هایی در زیر شهر غزه است و شبیه به متروهای پیشرفته کشورهای اروپایی است.

خبرنگار روزنامه اسرائیل الیوم نیز گفت که جنبش حماس کارآمدی بسیار بالایی برای ترمیم شبکه تونل‌هایش از خود نشان داده است. ارتش اسرائیل ده‌ها میلیون دلار برای ایجاد تکنولوژی پیشرفته و ایجاد دیوارهای حائل و آموزش سربازانش برای مقابله با این تهدید هزینه کرده است.

این خبرنگار گفت: حماس بخشی از توانایی‌های نظامی خود را برای ایجاد شبکه تونل‌های دفاعی در داخل نوار غزه به طول ده‌ها کیلومتر از طریق ورودی‌ها و خروجی‌های پیچ در پیچ به کار گرفته است. یگان‌های ویژه حماس در این تونل‌ها هستند و رهبران حماس نیز در آنجا برنامه‌های جنگ آتی را بررسی می‌کنند و از همان تونل‌ها موشک‌هایی را به سمت اهدافشان شلیک می‌کنند.

پیشتر فرمانده سابق منطقه جنوبی اعلام کرده بود که اسرائیل دیوار امنیتی را در مقابل نوار غزه حتی به قیمت جنگ با حماس خواهد ساخت.  هزینه ساخت این دیوار به بیش از چهار میلیارد شکل می‌رسد و درحال حاضر ساخت چند کیلومتر از آن به پایان رسیده است.
 


کد مطلب: 640619

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640619/اذعان-اسرائیل-توان-نظامی-حماس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com