پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
نانسی پلوسی:

نفتا باید یک توافق ۳ جانبه باقی بماند

شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 640602
رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بر این باور است که پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا باید همچنان یک توافق سه جانبه باقی بماند.
نفتا باید یک توافق ۳ جانبه باقی بماند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نانسی پلوسی رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در سخنانی به دولت ترامپ هشدار داد که نفتا باید همچنان یک توافق تجاری سه جانبه بین آمریکا، کانادا و مکزیک باقی بماند و نباید به توافقی بین آمریکا و مکزیک تبدیل شود.

بر اساس این گزارش اظهارات پلوسی از این لحاظ اهمیت زیادی دارد که قرارداد تجارت آزاد نفتا در نهایت باید برای بررسی به کنگره آمریکا ارسال شود و نمایندگان کنگره قرار است در نشست ژانویه درباره این تواف تجاری رای گیری کنند. اگر دموکرات ها بتوانند در انتخابات میان دوره ای کنگره به پیروزی برسند، پلوسی احتمالا رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا خواهد شد.

ترامپ گفته است که مفاد توافق نفتا برای آمریکا ناعادلانه و غیر منصفانه است و باید به طور اساسی مورد بازنگری قرار گیرد. آمریکا و مکزیک اخیرا بر سر مفاد جدید این قرارداد تجاری به توافق رسیده اند ولی مذاکرات آمریکا و کانادا هنوز پیشرفت چندانی ندشاته است.

ترامپ به کانادا هشدار داده است که اگر درخواست های واشنگتن را در چارچوب توافق نفتا قبول نکند، این کشور را از نفتا کنار خواهد گذاشت.پلوسی در جمع خبرنگاران گفت: به نظر من این پیمان باید همچنان 3 جانبه باشد. به نظر من این به نفع آمریکای شمالی نخواهد بود که توافق تجارت آزاد نفتا به یک پیمان دو جانبه تبدیل شود.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز تاکید کرده است که اتاوا خواستار یک توافق تجارت آزاد خوب است ولی وی به طور مستقیم به این سئوال پاسخ نداده است که آیا تصور می کند تا پایان سپتامبر که ضرب الاجل تعیین شده برای مذاکرات نفتا است، می تواند به توافق نهایی با آمریکا دست یابد یا نه.

مکزیک اعلام کرده است که در صورتی که آمریکا و کانادا نتوانند به توافق نهایی دست یابند، حاضر است تا توافق تجارت آزاد نفتا را به صورت دوجانبه با آمریکا اجرا کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *