جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۴

آمریکا دربه‌در دنبال این "ایرانی" است!

شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 640581
دولت آمریکا یک دانشجو و پژوهشگر ایرانی در دانشگاه «کوئینزلند» استرالیا را به ارسال تجهیزات نظامی به ایران متهم کرده و خواستار استرداد او به آمریکا شده است.
آمریکا دربه‌در دنبال این "ایرانی" است!
به گزارش جهان نيوز به نقل از آسوشیتدپرس، رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند دولت آمریکا یک دانشجو و پژوهشگر ایرانی در دانشگاه «کوئینزلند» استرالیا را به ارسال تجهیزات نظامی به ایران متهم کرده و خواستار استرداد او به آمریکا شده است. 
 
به نوشته اتهام مذکور علیه این دانشجوی ۳۸ ساله مقطع دکتری در حالی مطرح شده که او هیچ‌گاه به آمریکا سفر نکرده است. او در صورت احراز جرم ممکن است به تحمل حداکثر ۲۰ سال زندان محکوم شود. 

گزارش‌ها حاکی است وی پنجشنبه در استرالیا دستگیر و بازداشت شده و مقام‌های آمریکایی به دنبال استرداد او و متهم کردن او به ۶ فقره اتهام هستند. دادگاه ۲۵ اکتبر (۴ آبان‌ماه) درباره استرداد او به آمریکا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مقام‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند این دانشجو سال ۲۰۰۸ اقدام به خرید و ارسال تجهیزات راداری پیشرفته به ایران برای شناسایی هواپیماها و موشک‌های رادارگریز کرده است.

منبع :فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید110
Iran, Islamic Republic of
سود کثیفی که استکبار و ایادی او در هر کجا که باشند بیشتر از خود تحریم از طریق ترساندن بدست می آید. ...
Bulgaria
زور گویی امریکا مایه ننگ بشریت
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
کثیف ترین حکومت تاریخ بشریت !!
Iran, Islamic Republic of
خدا خودش بهشرحم کنه . این وزارت خارجه هم به فکر همه هست بجز اتباع ما در گوشه و کنار دنیا . بنده خدا الان فقط خدا رو داره