کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۷۸ هزار نفر از حجاج به کشور بازگشته‌اند

24 شهريور 1397 ساعت 9:45

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از زمان آغاز پروازهای بازگشت به ایران تا‌کنون ۷۸ هزار و ۲۳۶ نفر در قالب ۲۹۴ نفر از فرودگاه‌های جده و مدینه به ایران بازگشته‌اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، حمید محمدی با بیان اینکه روند بازگشت زائران کشورمان از فرودگاه جده پایان پذیرفته است، اظهار کرد: تمامی زائران حاضر در مکه مکرمه تا پایان روز چهارشنبه 21 شهریور ماه از طریق فرودگاه جده به میهن بازگشته‌اند.
رییس سازمان حج و زیارت به روند بازگشت زایران از مدینه نیز اشاره کرد و افزود: بازگشت زایران کشورمان از مدینه نیز تا پایان وقت روز 24 شهریور ماه ادامه دارد.

محمدی با بیان اینکه برخی پروازهای بازگشت زایران مدینه قبل نیز از فرودگاه مدینه انجام گرفت، گفت‌: حدود 8 هزار نفر نیز به دلیل تعیین جداول پروازی از سوی کشور میزبان، از طریق فرودگاه مدینه به میهن بازگشته‌اند.وی تصریح کرد: تا پایان 22شهریور ماه حدود 46 هزار و 563 نفر در قالب 119 پرواز از فرودگاه مدینه به کشور بازگشته‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: از زمان آغاز پروازهای بازگشت به ایران تا‌کنون 78 هزار و 236 نفر در قالب 294 نفر از فرودگاه‌های جده و مدینه به ایران بازگشته‌اند.

محمدی توضیح داد: در حال حاضر 5 هزار و 800 نفر از زایران در مدینه منوره حضور‌ دارند که تا پایان وقت روز 24 شهریور ماه‌، این تعداد از زایران به تدریج به میهن باز می‌گردند.

وی اظهار کرد: تمامی خدمات لازم نیز تا آخرین دقیقه به زایران ارائه می‌شود و دست اندرکاران و عوامل اجرایی در خدمت زایران هستند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال خوشبختانه بیماری خاصی در میان زایران مشاهده نشد، گفت: زایران عزیز در صحت و سلامت، امنیت و عزت به اعمال و مناسک عبادی خود پرداختند.

وی در پایان حج امسال را مناسب توصیف کرد و گفت: خدا را شاکریم که حجاج عزیز از روند برگزاری حج امسال، رضایت دارند.


کد مطلب: 640574

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640574/۷۸-هزار-نفر-حجاج-کشور-بازگشته-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com