پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اما و اگر ناتو درمورد اقدام ترکیه برای خرید اس ۴۰۰

شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 640573
دبیرکل ناتو گفت: آنچه برای این سازمان مهم است، این است که تمام تسلیحات و سامانه‌های به کار گرفته شده در همه کشورهای عضو ناتو، بتوانند به شکل هماهنگ، با هم کار کنند.
اما و اگر ناتو درمورد اقدام ترکیه برای خرید اس ۴۰۰
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، یانس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در مرکز فکری هریتاژ در واشنگتن با موضوع نقش ناتو در قرن بیست و یکم سخنرانی کرد.وی در سخنرانی خود به تحولات منطقه غرب آسیا و نقش ترکیه اشاره کرده و گفت: اگر به نقشه نگاه کنید، خواهید دید که ترکیه چقدر بزرگ است. این کشور با سوریه و عراق هم مرز بوده و در دریای اژه در مورد کنترل مهاجران و موج کوچ گسترده به سوی غرب، نقش مهمی دارد.

استولتنبرگ در ادامه افزود: ترکیه بر روی مسئله سوریه حساسیت‌های ویژه‌ای دارد و تاکنون میلیون‌ها نفر را در کشور خود پناه داده است. وقتی که در مورد خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه توسط سران ترکیه صحبت می‌کنیم، باید این مسئله را به خاطر داشته باشیم که توسعه ظرفیت نظامی کشورها و بالا بردن میزان قدرت دفاعی آنها ارتباط مستقیمی با سیاست‌ها و منافع ملی‌شان دارد. آنچه برای ناتو مهم است، این است که تمام تسلیحات و سامانه‌های به کار گرفته شده در همه کشورهای عضو ناتو، بتوانند به شکل هماهنگ، با هم کار کنند.

دبیر کل ناتو در ادامه افزود: من به خوبی می‌دانم که آمریکا بر روی مسئله خرید سامانه اس 400 توسط ترکیه حساس است و به همین دلیل بین آنکارا و واشنگتن تنش به وجود آمده است. از دیگر سو می‌دانیم که ترکیه بخشی از پروژه تولید اف 35 بوده و قرار بوده که این هواپیمای جنگنده را تحویل بگیرد. من بارها برای حل اختلاف نظر بین واشنگتن و آنکارا در مورد اس 400 با آنها صحبت کرده‌ام و امیدوارم هرچه زودتر این مشکل به شکل روشن و شفاف حل شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *