کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبر خوش آبی برای روستاییان تهرانی

24 شهريور 1397 ساعت 9:14

بهره مندی ۶۳ روستای استان تهران از آب سالم و بهداشتی تا پایان سال جاری خبر خوشی است که برای جمعیتی بالغ بر ۱۶۵ هزار نفر از روستاییان استان تهران اعلام شده است.


به گزارش جهان نیوز، در حال حاضر پروژه های آبرسانی به 1500 روستا در سراسر ایران در مراحل مختلف اجرایی قرار دارد. در این بین پروژه های آبرسانی به 63 روستا در استان تهران در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و به گفته مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب روستایی استان تهران تا پایان سال جاری تکمیل می شوند.
 

با تکمیل این پروژه ها، بیش از 165 هزار نفر از روستاییان استان تهران از نعمت آب سالم و بهداشتی که به صورت شبکه بندی شده و پایدار آب شرب آنها را تأمین خواهد کرد، بهره مند می شوند.

همچنین تا پایان سال تصفیه خانه‌های فاضلاب روستایی نیکنامده و امام زاده داوود نیز به روش MBBR وارد مدار بهره برداری خواهد شد که این پروژه ها موجب افزایش سطح بهداشت عمومی این روستاها خواهد شد. همچنین بهره برداری از تصفیه خانه های فاضلاب روستایی زیرساخت مهمی برای رشد جمعیت در این مناطق خواهد بود.

رضا پوررجب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با بیان اینکه "در حال حاضر در استان تهران 412 روستا تحت پوشش آبفای روستایی است و برای جمعیتی بیش از 816 هزار نفر از طریق 430 منبع آب با دبی سه هزار لیتر بر ثانیه بعد از طی هزار و 153 کیلومتر خط انتقال و دو هزار و 326 کیلومتر شبکه توزیع به مشترکین می‌رسد"، گفت: در حال حاضر در آب روستایی تهران مطلوبیت کلر 99.6 درصد، مطلوبیت میکروبی شبکه 99.7 درصد و میزان مطلوبیت کدورت بیش از 98.4 درصد است.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 640557

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640557/خبر-خوش-آبی-روستاییان-تهرانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com