پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۱۸
دغدغه رسانه انقلاب بودن

در ستایش و تمجید از برادر پرویز سروری!

شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 640544
چه خوب هست که در حوزه رسانه ها همچنان افرادی داریم که در دهه شصت مانده و حاضر نیستند سنگرها را رها کنند و دل آشوبی این روزهایشان هم حفظ خاکریز و نبرد داوطلبانه در خط مقدم است.
در ستایش و تمجید از برادر پرویز سروری!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: گرچه از سالهای گذشته توفیق همراهی هیات تحریریه جهان نيوز نصیب این حقیر شده بود ولی از زمان سردبیری در این رسانه انقلابی شناخت بیشتر افرادی همچون آقای سروری یکی از بهره های خوب و ماندگار برای ادامه زیست سیاسی  و فردی را برایم فرآهم کرد.

مهمترین ویژگی ایشان هم این بود که اصرار داشتند میان سلوک سیاسی، سلوک مدیریتی، سلوک رسانه‌ای شان با سلوک فردی روزمره شان تفاوتی نباشد. مساله ای که امروز بخشی از مریضی در سپهر سیاسی کشورمان است، که گاها سلوک فردی چهره‌های سیاسی با سلوک رسانه‌ای وسیاسی‌شان زمین تا آسمان فرق دارد. ضمن اینکه بماند حتی برخی چهره های ارزشی نیز نتوانسته اند تقوای فردی خود را در سلوک سیاسی و رسانه ای خود بسط داده و یا همراه کنند.

در همان جلسات اولیه شورای سیاست گذاری جهان نيوز که به عنوان سردبیر مشغول به فعالیت شدم، نکاتی از طرف ایشان و دیگر دوستان مطرح شد که چارچوب یک رسانه انقلابی را برایم روشن تر از قبل کرد. گزاره های که فکر می کنم برای همه کسانی که دغدغه رسانه انقلاب بودن را دارند، قابل استفاده باشد:

1: اولویت رسانه در تهیه گزارش، تحلیل، یادداشت، گفتگو و حتی عکس! اول دفاع و تقویت کلیت نظام و انقلاب، بسط و دفاع از گفتمان امامین انقلاب، در خدمت مردم بودن و  دوم دغدغه‌های دیگر!

2: رسانه انقلابی باید عصاره امید آفرینی به آینده، آینه دستاوردها، نقاط قوت، دلسوزی و ایثار و محافظت از انقلاب و مردم باشد نه خود بار، محل دغدغه و چالش‌های بی‌مورد، شبهه، تردید و سیانمایی در کشور

3: تراز رسانه انقلابی معلمی و هدایت کردن و به موقع فرقان شدن است نه مچ گیری. همچنانکه عقلانیت و آرمانگرایی و اخلاق در رسانه در کنار هم هستند و نه جدای از یکدیگر

4: حرفه‌ای‌گری رسانه در ذیل دفاع از انقلاب اصالت می‌یابد و گرنه تکنیک‌های رسانه‌ای فرع و ابزارند نه اصل.

5: رسانه بی‌تفاوت در برابر فساد اقتصادی و سیاسی صاحبان قدرت و ثروت رسانه انقلاب نیست بلکه رسانه طاغوت است!

6: دانستن حق مردم است ولی بالاتر از آن آگاهی دادن دلسوزانه، خیرخواهان، صادقانه، دروغ نگفتن، فریب ندادن و شفاف بودن با مردم بالاتر از آن است.

7: رعایت ادب و عدالت دربرابر همه واجب است و در برابر مخالفین سیاسی واجب تر!

8: از یک طرف هر فرد با هر گرایش سیاسی که حرف خوبی برای رفع مشکلات کشور و دفاع از انقلاب دارد باید رسانه انقلابی بلندگوی او باشد و از طرفی دیگر در برابر منحرفین داخلی و ضد انقلاب خارج نشین همواره باید صراحت انقلابی و نقادی شفاف داشت.

9: رعایت قانون، کمک به هر نهاد دولتی و باوجود سلیقه سیاسی کاملا متضاد! و هر مجموعه حاکمیتی دیگری برای تقویت نظام وظیفه و اولویت رسانه انقلابی است.

10: رسانه را برای آخرت خود بخواهیم نه دنیای خود و دیگران/ زمان کار در رسانه باوضو باشید!/ کار در رسانه باید به تقویت معنویت مان و ایمانمان کمک کند

و: ....
موارد بالا همیشه گفته شد و اگر در این ماه ها نسبت به این موارد کوتاهی شد قطعا به کوتاهی سردبیری مجموعه بر می گردد ولی باید گواهی داد که همیشه گوشزد شده است.

اما در چند سال مدیرمسئولی برادر بزرگترم پرویز سروری؛ پایگاه خبری و تحلیلی جهان نيوز همواره تلاش کرده که در صف دفاع از انقلاب و ولایت و مبارزه با فساد سیاسی و اقتصادی پیشتاز باشد. و این پیشتازی برای مجموعه جهان نيوز و البته شخص ایشان دارای هزینه های زیادی بوده که برخی قابل گفتن  است و برخی قابل گفتن نیست! ولی اصل این است که هرچه گذشته ذخیره شود برای آینده و نگفتنش به ثواب نزدیکتر...

جدای از مشکلات مالی همیشگی و گاها غم انگیر! وحضور تکراری و گاه هر هفته مدیر مسئول جهان نيوز در دادگاه مطبوعات، در ماه های گذشته همواره جناب سروری از هیات تحریریه گلایه هم داشتند! و البته هیچ وقت نتوانستیم گلایه ایشان را پاسخ درخور بدهیم...

ایشان همیشه به ما گلایه داشتند: درباره دفاع مقدس از جهان نيوز گلایه مند هستم، میزان و عمق پرداخت به جایگاه دفاع مقدس و شهدا  در این رسانه رضایت بخش نیست!

ضمن اینکه ایشان چند باری هم شفاها هیات تحریریه را به توبیخ خود نواخته اند... و همه این چند توبیخ هم به خاطر عدم رعایت انصاف و عدالت در برخی از کلمات به کار گرفته شده درباره مخالفین و رقبای سیاسی بود.

اما نکته دیگری که نیز به نظر قابل عرض می آید، فلسفه تغییر مدیر مسئول جهان نيوز است، ایشان در گفتگوی با خبرگزاری فارس، استعفای خود از مدیر مسئولی را در راستای جوانگرایی عنوان کرده اند. جوانگرایی در ظاهر شعار همه افراد و گروه های سیاسی است. اما فرق است بین گروه و فردی که می خواهد به بهانه جوانگرایی جوانان را در اطرف خود زیاد کند و با گروه و فردی که بخواهد جوانان را در جای و صحیح تر آنکه برجای! خود بنشاند.

در هر صورت چه خوب هست که در حوزه رسانه ها همچنان افرادی داریم که در دهه شصت مانده و حاضر نیستند سنگرها را رها کنند و دل آشوبی این روزهایشان هم حفظ خاکریز و نبرد داوطلبانه در خط مقدم  است.

و آخر آنکه گرچه ادامه حضور پرویز سروری در جهان نيوز همچنان مایه دل گرمی این مجموعه است، ولی برای نقش آفرینی ایشان در جایگاه مدیر مسئولی این رسانه ارزشی طی چندین سال، از طرف همه دوستان فعال انقلابی در رسانه ها به ایشان خسته نباشید می گویم؛ خدا قوت برادر سروری... حق یارتان.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امیدوارم به موارد ۱۰ گانه عمل کنید و پیروز باشید
Iran, Islamic Republic of
ایتم دوم هیچگاه در این رسانه نمود نداشته است
Iran, Islamic Republic of
چقدر بی انصافی بد است
Iran, Islamic Republic of
تمجید کردند جای خود داره ولی ما بعنوان کاربران این سایت وظیفه داره نقاط ضعف را گوشزد کنیم تا سایت خوبتری را بتوانیم مطالعه کنیم و لذت ببریم و بر داشته هایمان افرایش پیدا کنه
Iran, Islamic Republic of
آخه تعبیر هیچگاه یعنی چه؟
نقده؟
وانگهی دنبال لذت نباشیم
هدایت خواه باشیم
و البته هدایت در ذات خود لذت بخش است
اما ممکن است گاه ماها به چیزی عادت کرده باشیم که حق و صحیح نباشد
در این صورت احساس تلخی از حق طبیعی است
اما وقتی لذت محور نبودیم تحمل حق ممکن می شود
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز در میان رسانه های همگونه کار بهترین دیدم
و خدا کند هماره بهترین باشد و بماند
و روز به روز عنایت ویژه الهی را شاهد
Iran, Islamic Republic of
به سهم خودم به عنوان یک بازدید کننده سایت شما،از تلاشهای ایشان وهمه دست اندرکاران این سایت در جهت روشن کردن افکار مردم ،متشکرم.اجرتان با خدا ودعای خیر ما همراه شما.
Iran, Islamic Republic of
هر جا جوان گرایی رجحان داشته باشد
اما در کارهای فرهنگی و دینی ، تجربه و سابقه بسبار مهم است
خداوند همه را موفق بدارد
علی
Iran, Islamic Republic of
حاج پرویز عشق مقدادیها و بسیجی های غرب تهران
Iran, Islamic Republic of
کو تصویر آقای مهدی جهان تیغی؟
Iran, Islamic Republic of
عكسش به چه دردت ميخوره باباجون ؟! ...
Iran, Islamic Republic of
جهت شناخت مراجعه کنندگان به سایت
Iran, Islamic Republic of
عکس و خلاصه ای از شرح حال جهان تیغی را روی سایت تان بگذارید.
Iran, Islamic Republic of
آقای سروری همیشه مسرور باشید
و البته در عزای خاندان عصمت و طهارت محزون
خود گویی و خود خندی
عجب مرد هنرمندی
Iran, Islamic Republic of
مولا علی (ع): مردم به ادب شایسته ، بیش از طلا و نقره نیازمندند. تصنیف غررالحکم صفحه ۲۴۷ حدیث ۵۰۸۰
محمد
Iran, Islamic Republic of
از جهان نیوز انتظار نمیره مجیز الکی آدم های معمولی رو بگه.
این قلم امانت است و مقدس. ارزان نفروشید!
Iran, Islamic Republic of
نصیحت بر بستر متکبرانه نگری شکل نمی گیرد جناب محمد!

معمولی بینی ماها گاه از این ناشی می شود که خودمان را بزرگ می بینیم