کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدارفرستاده سازمان ملل در یمن باسران انصار الله

24 شهريور 1397 ساعت 8:21

مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن روز جمعه با هیئتی از مقامات جنبش انصار الله یمن در شهر مسقط پایتخت عمان دیدار کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از العالم، مارتین گریفیتس در ادامه تلاش برای از سرگیری گفتگوهای صلح میان طرف های درگیر در یمن با هیئتی از جنبش انصار الله دیدار کرد.

این دیدار در حالی صورت گرفت که درگیری های شدید در اطراف شهر الحدیده در غرب یمن و صدور هشدارها درباره پیامدهای این درگیریها بر غیر نظامیان همچنان ادامه دارد.
پس از اینکه هیئت جنبش انصار الله هفته گذشته از شرکت در گفتگوهای صلح در ژنو خودداری کرد، مارتین گریفیتس برای دیدار با هیئت این جنبش راهی شهر مسقط شد.

خبرگزاری سبا یمن وابسته به جنبش انصار الله روز جمعه اعلام کرد گریفیتس در مسقط با محمد عبد السلام رئیس هیئت این جنبش که قرار بود هفته گذشته راهی ژنو شود، دیدار کرد.

در نشست مسقط علل عدم حضور هیئت جنبش انصارالله در گفتگوهای صلح ژنو و اتخاذ تدابیر لازم برای تشکیل نشستی جدید در اولین زمان ممکن بررسی شد.
 
قرار است فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در ادامه تلاش برای احیای مذاکرات صلح این کشور به صنعا و ریاض سفر کند . آخرین دور از گفتگوهای صلح میان انصار الله و مقامات وابسته به دولت مستعفی یمن در سال 2006 در کویت برگزار شد.

مذاکرات صلح یمن با میانجی گری کویت به دلیل اختلاف طرفین درباره مفاد تقسیم قدرت و عقب نشینی نیروهای انصار الله از شهرهای اصلی یمن از جمله صنعا بی نتیجه به پایان رسید .این گفتگوها پس از 108 روز به پایان رسید و پس از آن هیئت اعزامی جنبش انصار الله به دلیل اعمال تحریم های هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به مدت 3 ماه در مسقط عمان معطل شد.


کد مطلب: 640511

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640511/دیدارفرستاده-سازمان-ملل-یمن-باسران-انصار-الله

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com