کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده سابق کنگره:

آمریکا در سوریه حامی القاعده است

24 شهريور 1397 ساعت 8:09

ران پال اعلام کرد بر اساس اسنادی که در اختیار دارد حضور آمریکا در سوریه برای مبارزه با تروریستها نیست و واشنگتن در این منطقه با القاعده در ارتباط است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از العالم، ران پال، عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است که در سوریه روابط بین آمریکا و القاعده با خصمانه بودن فاصله دارد و اعلام کرد اسنادی را در این باره در اختیار دارد.

وی گفت: " به ما گفته می شود که حضور آمریکا در سوریه مشروط به ضرورت مبارزه با این گروه است. اما من چنین اعتقادی ندارم. من می گویم ما به دلایل دیگر در سوریه حضور داریم تا القاعده پناهگاهی داشته باشد و ما در کنار آنها هستیم ".

ران پال افزود در آمریکا چه دموکرات ها چه جمهوری خواهان می گویند که این گروه ترویستی به آنها در "خلاص شدن از شر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه" کمک می کند.وی گفت: " نخستین بار نیست که آمریکا با القاعده هم پیمان می شود و استدلال می کند این سود کوتاه مدت برای سیاست خارجی این کشور است.

به گفته ران پال، آمریکا باید در سیاست خود درباره سوریه تجدیدنظر کند و این نیروها را فراخواند؛ تدبیری که ترامپ بعد از اعلام، بلافاصله از آن چشم پوشی کرد.
این نماینده سابق کنگره آمریکا گفت: " حضور ما در این کشور با منافع ما در ارتباط نیست. اگر من تصمیم گیرنده بودم در سریع ترین زمان ممکن این کشور را ترک می کردم و هرگز نیرویی به آن اعزام نمی کردم ".

وی خاطر نشان کرد در همین حال ترامپ در نهایت تصمیم گرفت حضور نظامی آمریکا را در این کشور افزایش دهد که نشانه اراده واشنگتن برای ائتلاف با طرفی است که نسبت به ایران مواضعی به شدت خصمانه دارد.


کد مطلب: 640504

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640504/آمریکا-سوریه-حامی-القاعده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com