پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نظر وزیر انرژی آمریکا درباره جایگزینی نفت ایران

جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب: 640491
وزیر انرژی آمریکا که به مسکو سفر کرده، می‌گوید که کشورش با کمک روس‌ها و سعودی‌ها می‌توانند خلأ ناشی از حذف ایران از بازارهای جهانی نفت را جبران کند.
نظر وزیر انرژی آمریکا درباره جایگزینی نفت ایران
به گزارش جهان نيوز، «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا امروز جمعه اعلام کرد که عربستان، آمریکا و روسیه می‌توانند طی ۱۸ ماه آینده، میزان فروش نفت خود را برای جبران کاهش فروش نفت ایران، افزایش دهند. پری این نظر را در خلال سفر خود به پایتخت روسیه مطرح کرد.

وزیر انرژی آمریکا که با رویترز مصاحبه می‌کرد، در کنار این اظهارنظر، گفته که حس خوبی نسبت به توانایی‌های عربستان سعودی برای افزایش میزان پمپاژ نفت شبه‌جزیره عربستان به بازارهای جهانی دارد.

ریک پری برای این حس خوب خود، دلائل کارشناسی هم داشت و گفت که امید است عربستان و کویت، به زودی اختلافات مرزی خود را حل کنند و هر دو کشور بتوانند بهره‌برداری از چاه‌های مشترک مرزی را از سر بگیرند.

آمریکا که ۱۸ اردیبهشت طبق وعده‌های انتخاباتی ترامپ از برجام خارج شد، بنا دارد که ۱۳ آبان ماه، دور دوم بازگشت تحریم‌ها را اعمال کند. این تحریم‌ها، خرید نفت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار می‌دهد.

مدتی است که آمریکایی‌ها علاوه بر بازاریابی برای شرکت‌های کوچک اروپایی برای مجاب کردن آنها به توقف کار با ایران، با سران کشورهای خریدار نفت ایران هم وارد مذاکره شده‌اند.

یکی از خریداران عمده نفت ایران، هند است که آمریکایی‌ها با کاهش تدریجی خرید نفت ایران از سوی این کشور به شرط اخذ مجوز موردی برای هر خرید، موافقت کرده‌اند.

وزیر انرژی آمریکا، امروز در مسکو با در نظر گرفتن همه این موارد، به پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش شدید قیمت نفت با شوک ناشی از خروج احتمالی نفت ایران از سبد خریدارهای بین‌المللی پرداخت و گفت: «پیش‌بینی من، افزایش ناگهانی قیمت‌ها نیست.»
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *