کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرقت خودروهای برقی تسلا در ۲ ثانیه!

23 شهريور 1397 ساعت 16:22

به تازگی گروهی از متخصصان امنیتی دریافته و اعلام کرده‌اند که هکرها قادر خواهند بود با هک سیستم امنیتی خودروهای برقی تسلا، خودروهای موردنظر خود را به سرقت ببرند.


به گزارش جهان نیوز، ایسنا، به نقل از وب سایت هکرنیوز،نوشت: با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری و هک سیستم‌های مختلف اعم از رایانه، گوشی هوشمند، سیستم‌های هوشمند خانگی و پایگاههای داده شرکت‌های بزرگ، متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری این روزها بیش از پیش به‌دنبال یافتن آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی هستند که هکرها می‌توانند با سواستفاده از آن به حریم خصوصی کاربران نفوذ پیدا کرده و اطلاعات یا دستگاههای موردنظر خود را به سرقت ببرند.

به تازگی پژوهشگران امنیتی فعال در موسسه Computer Security and Industrial Cryptography  بلژیک، به صاحبان خودروهای برقی و الکتریکی تسلا اس ( Tesla's Model S ) ساخت شرکت خودروسازی تسلاموتورز آمریکا هشدار داده‌اند که مجرمان سایبری قادر خواهند بود با نفوذ از طریق یک آسیب پذیری، سیستم امنیتی فوق پیشرفته ‌نصب شده بر این خودروها را هک کرده و خودروی مذکور را تنها در عرض مدت ۲ ثانیه روشن کرده و به سرقت ببرند.

لنرت ووترز – یکی از این محققان امنیتی  - در این خصوص می گوید: این روزها هکرها و مجرمان سایبری چنان دانش پیشرفته‌ای دارند که می‌توانند حتی یکی از پیشرفته ترین سیستم های امنیتی خودروهای تسلا را نیز فریب داده و به آن دسترسی پیدا کنند.
به نظر می‌رسد که انتشار این خبر هم برای دارندگان این خودروها و هم برای شرکت تسلاموتورز بسیار ناخوشایند باشد و انتظار می‌رود که مقامات این خودروساز آمریکایی در روزهای آتی بیانیه ای منتشر کرده و به دنبال برطرف کردن این آسیب پذیری باشد.


کد مطلب: 640477

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640477/سرقت-خودروهای-برقی-تسلا-۲-ثانیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com