پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۴
کدخدایی:

اعلام جزئیات قانون منع بکارگیری بازنشستگان

جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 640452
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بکارگیری بازنشستگان دولتی در جایگاه‌های روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور و نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان، وزرا و نمایندگان و معاونین رئیس جمهور بلامانع اعلام شده است.
اعلام جزئیات قانون منع بکارگیری بازنشستگان
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در ارتباط تلفنی با خبر۲۱ شبکه اول با بیان اینکه قانون منع بکارگیری­ یا پایان همکاری بازنشستگان تا 2 ماه آینده لازم الاجراست، افزود: طی بندهای الف، ب، ج این مصوبه بکارگیری بازنشستگان دولتی در جایگاه‌های روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور و نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان، وزرا و نمایندگان و معاونین رئیس جمهور بلامانع اعلام شده است.

کدخدایی تاکید کرد: بندهای (د) و (ه) ماده 71 قانون مدیریت کشوری که شامل استانداران و سفرا و معاونین وزراء است مشمول ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان می شود. البته در این مصوبه استثنائاتی هم برای جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای 3 سال و فرزندان شهدا دیده شده است.

وی با اشاره به استثنائات دیگری در برخی دستگاه‌ها گفت: نیروهای مسلح تابع قوانین دیگری هستند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین تصریح کرد: رویه اجرای این مصوبه مشمول فرصتی 2 ماه است و سازمانها و ارگانهایی­ که این قانون برایشان صادق است ظرف 2 ماه باید در خصوص اجرای آن اقدام کنند و ضمانت اجرای این قانون مانند دیگر قوانین، جرم انگاری­ یا انفصال از خدمت خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مردم را مسخره کرده اند!! اینقدر استثناء گذاشته اند که عملأ دوباره تمام کسانی که بازنشسته بودند و سر پست های دولتی، مجددأ همشون سر کارند و هیچ چیز عوض نشده!!
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، اگر هدف این قانون، گردش روان‌تر امور کشور توسط نیروهای جوان است، با احترام به تمام ایثارگران گرامی که بالای 30 تا 35 سال سابقه خدمت دارند، باید به جای استثناء قائل شدن برای آنها در این قانون، به گونه‌ای دیگر زحمات و ایثار آنها را جبران نمود. ...
Iran, Islamic Republic of
قانون کثر کار به دلیل شرایط جانبازی و عدم توانایی مناسب برای کار در نظر گرفته میشود و از طرفی هم بازنشستگی برای جانبازان تمدید میشود چرا انقدر تناقض ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
...