کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلاش آمریکا برای ادامه جنگ در سوریه

22 شهريور 1397 ساعت 19:19

وزارت خارجه روسیه هشدار داد که آمریکا در حال زمینه چینی برای طولانی کردن جنگ در سوریه به هر طریق ممکن است.


به گزارش جهان نیوز، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که اصلی ترین نگرانی کشورش در مورد سوریه، تلاش های گسترده ایالات متحده برای تجاوز جدید به آن کشور و طولانی تر کردن جنگ است.

به گزارش اسپوتنیک، زاخارروا با اشاره به توسل آمریکا به حربه های مختلف، از بیانیه های رسمی گرفته تا گزارش های جانبدارانه توسط رسانه ها، گفت که هدف از این برنامه ها آماده سازی افکار عمومی برای حمله نظامی جدید علیه سوریه است.

به گفته وی، بحرانی ترین وضعیت در سوریه، مربوط به استان ادلب می باشد، یعنی جایی که تنش ها به دلیل تمرکز حضور تروریست ها به شدت افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین هشدار داد که تروریست های مستقر در ادلب در حال آماده شدن برای حمله به شهرهای حلب و حما هستند.

وی در ادامه از برنامه تروریست های ادلب برای متمرکزکردن مدیریت نیروها، آمادگی برای دفاع طولانی، و از میان برداشتن رهبران گروه های مخالفی سخن گفت که تمایل به مذاکرات صلح دارند.

زاخارووا بار دیگر نسبت به توطئه حمله شیمیایی در ادلب برای متهم کردن دولت سوریه هشدار داد.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه هشدار داده بود که تروریست‌ها به دنبال هماهنگی برای سناریوهای اجرا و صحنه‌سازی برای حمله شیمیایی ادعایی علیه غیرنظامیان ادلب هستند.

سوریه چند روز قبل نامه‌ای خطاب به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال کرد که در برگیرنده اطلاعاتی دقیق و مستند از آمادگی گروه‌های تروریستی در ادلب و دو حومه لاذقیه و حلب برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان بود.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که هیچگونه سلاح شیمیایی در اختیار ندارد و تمامی آن ها را معدوم کرده است.‎

منبع: تسنیم


کد مطلب: 640417

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640417/تلاش-آمریکا-ادامه-جنگ-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com