جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رایزنی درباره سوریه این بار در پاریس/ دیدار جابری‌انصاری با نماینده ویژه ماکرون

پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 640413
دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در سفر به پاریس با نماینده ویژه رئیس جمهور فرانسه در امور سوریه درباره آخرین اوضاع سوریه به گفت‌وگو پرداخت.
به گزارش جهان نيوز، «حسین جابری‌انصاری» دستیار ارشد وزیر خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی، که با هدف رایزنی با مقامات فرانسه در خصوص موضوعات منطقه‌ای نیمه شب گذشته وارد پاریس شد، امروز (پنجشنبه) ۲۲ شهریور 1397 در مقر ریاست جمهوری با «فرانسوا سنمو» نماینده ویژه رئیس جمهور فرانسه در امور سوریه دیدار و در خصوص آخرین تحولات سوریه و تلاش‌های جاری برای پایان هر چه سریع‌تر بحران در این کشور گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد. 

جابری انصاری صبح امروز نیز در قالب یک صبحانه کاری در اقامتگاه جمهوری اسلامی ایران در پاریس با خانم «دلفین او» و «فیلیپ بونکرر» روسای گروه‌های دوستی مجالس ملی و سنای فرانسه در خصوص زمینه‌های افزایش روابط و همکاری‌های دو کشور گفت‌وگو و رایزنی کرد.

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی در ادامه دیدار خود از پاریس عصر امروز با مشاور دیپلماتیک الیزه و دبیرکل وزارت خارجه فرانسه ملاقات و تبادل نظر خواهد کرد. 

جابری‌انصاری دیروز (چهارشنبه) 21 شهریور نیز در بروکسل ضمن دیدار با هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در سومین دور رایزنی‌های ایران با اتحادیه اروپا و چهار کشور اروپایی (آلمان،‌ بریتانیا، فرانسه و ایتالیا)‌ درباره یمن شرکت کرد.
 

 
دستیار ارشد وزیر خارجه ایران روز دوشنبه 19 شهریور ماه نیز به منظور شرکت در دومین دور رایزنی‌های ایران و سه کشور ضامن روند صلح سوریه و دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه به ژنو رفت و در این دور از گفت‌وگوها حضور یافت و طرفین توافق کردند دور سوم این رایزنی‌ها اواخر اکتبر برگزار شود.

تهران جمعه‌ای که گذشت نیز میزبان سومین نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه درباره بحران سوریه بود و در پایان بیانیه‌ای 12 ماده‌ای به تصویب رسید و مقرر شد نشست بعدی در روسیه برگزار شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *