کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فتاح: با محتکران کالا قاطعانه برخورد شود

22 شهريور 1397 ساعت 13:35

رئیس کمیته امداد ‌گفت: از اینکه وضعیتی در سطوح بالا آغاز شده که با مختل‌کنندگان ارز و محتکران برخورد کنند خرسندیم چراکه این به مردم امید می‌دهد ولی باید در این زمینه جدی‌تر عمل کنند چون این نشاط می‌تواند بر روحیه مردم اثر بگذارد.


به گزارش جهان نیوز، سید پرویز فتاح ظهر امروز در دومین نشست استانداران منطقه 4 کشور که در سالن جلسات اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: شرایط کشور به‌گونه‌ای است که روال عادی جواب نمی دهد پس بیشتر به روحیه انقلابی نیاز داریم و اگر از طرف مقام معظم رهبری و مسئولان به جنگ اقتصادی تعبیر شده است پس در جنگ اقتصادی روش اداری جواب نمی‌دهد و روش‌ها باید به سمت انقلابی عمل کردن برود.

وی بابیان اینکه برای رفع مشکلات کشور باید از موانع عبور کنیم افزود:  موانع، مشکلی برای رسیدن به هدف است و امیدوارم در سطح کشور برای اختیار عمل استانداران تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود تا دست استانداران برای حل مشکلات مردم باز باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: متأسفانه یک نگاهی در کشور وجود دارد که همه‌چیز باید از سطوح بالا حل شود تا از پایین نیز حل شود درحالی‌که این  روش غلط است و تدبیر درستی نیست پس باید از سطوح پایین و بالا درست شود.

وی بیان کرد: برای حل مسائل تدبیر بالا، برنامه و تخصیص نیاز است ولی تدبیر استانی مکمل آن است چون هرکدام از استان‌ها استعدادی دارند و می‌توانند به مرکز خط داده و این امتیاز منطقه‌ای را  در اختیار سطح ملی قرار دهند.

فتاح گفت: از اینکه وضعیتی در سطوح بالا شروع‌شده که با مختل‌کنندگان ارز و محتکران برخورد کنند خرسندیم چراکه این به مردم امید می‌دهد ولی باید در این زمینه جدی‌تر عمل کنند چون این نشاط  می‌تواند تأثیر استانی داشته باشد و بر روحیه مردم اثر بگذارد.

وی تصریح کرد: در وضعیت کنونی به وحدت رویه نیاز داریم پس موقع تسویه‌حساب سیاسی و عقده‌گشایی نیست چراکه نظام در معرض یک تهدید جدی قرارگرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: آمریکایی‌ها در هفته‌های اخیر گفتند  هدف ما از تحریم اساس نظام است اما خوشبختانه این وضعیت در حال کنترل است و از آن  عبور می‌کنیم. ما در مقابل این تهدید بزرگ وحدت رویه، برادری و همدلی می‌خواهیم  و اعتقاد داریم همه باید محور وحدت استان باشند.

فتاح عنوان کرد: بدون تردید پیروز بزرگ این میدان ملت‌ ایران هستند و آدم از بزرگی و تحمل این ملت به وجد می‌آید.

وی بیان کرد: در چند ماه اخیر متوسط  مراجعه‌کنندگان به کمیته امداد دو برابر شده است که در برخی جاها بیشتر از دو برابر و در برخی جاها کمتر است. 60 درصد مراجعات کمیته امداد مربوط به افراد غیر مددجو است. این افراد مراجعه‌کننده نمی‌خواهند تحت پوشش باشند اکثراً وامی برای اجازه خانه می‌خواهند اما این افزایش مراجعه به ما تذکر مهمی می‌دهد که در این زمینه با دولت هماهنگی‌های بسیار خوبی انجام‌شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: کار بزرگی که دولت و مجلس سال قبل برای مستمری انجام دادند افزایش مستمری بود به‌طوری‌که امسال 14 درصد به همه اضافه شد و ما به‌التفاوت نیز دادیم.

فتاح گفت: ضمیمه اضافه کردن مستمری به تبصره 14 برمی‌گردد که در این زمینه با سازمان مدیریت و وزارت رفاه در حال هماهنگی هستیم که یا کالا بدهند یا نقدی را بیشتر کنند و چون فرصت تصمیم‌گیری نبود تصمیم گرفتیم همین ماه کالا را بدهند.

وی خاطرنشان کرد: هفته آینده به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و پشت نوبتی‌ها و بخشی دیگر این سبد کالا داده می‌شود. برای توزیع سبد کالا رئیس‌جمهور نظربلندی دارد مثلاً می‌گوید به همه پرداخت کنیم اما برخی می‌گویند تا 8 دهک و برخی می‌گویند تا 5 دهک سبد کالا داده شود اما هر تصمیمی بگیرند مطمئناً مددجویان کمیته امداد شامل آن هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: تمام پشت نوبتی‌های ورود به کمیته امداد ظرف شهریور و مهر امسال باید وارد شوند اما نباید به این تقاضا دامن زد چون ورود بر اساس ضوابط است و تقاضا بررسی می‌شود و این تصمیم به خاطر وضعیت موجود گرفته شد.

فتاح در بخش دیگری از سخنان خود به تقویت پرداخت وام‌های ضروری اشاره کرد و گفت: پشت نوبتی وام ضروری در کشور نمی‌ماند همه را دو تا سه هفته آینده تسویه می‌کنیم. پرداخت این وام ساده و برای غیر تحت پوشش نیز هست.

وی تصریح کرد: بحث کمک‌های موردی را مقداری منقبض کرده بودیم اما تقویت می‌شود در بحث وام اشتغال نیز سال گذشته حدود 85 درصد  از محل تبصره 16 جذب کردیم  و جذب استان لرستان 100 درصد بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بابیان اینکه امسال وام اشتغال دو برابر شده است، گفت: درمجموع ما باید4 هزار میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت کنیم. برای سقف وام روستایی تا 50 میلیون تومان با دولت توافق کردیم وام شهری نیز 20 میلیون تومان است که برای افزایش آن به رئیس‌جمهور نامه نوشتیم.

فتاح اظهار داشت: در بحث استمهال وام‌ها نیز مجوزی به استان‌ها دادیم تا برای کسانی که با این شرایط برای بازپرداخت مشکل‌دارند ملاحظه‌ای شود.

وی بابیان اینکه رویکردهایمان را به سمت کوتاه‌مدت، ضربتی و اورژانسی سوق دادیم افزود: برای اجاره و رهن نیز باب جدیدی باز کردیم و رقم آن را چند برابر کردیم. درآمدهای مردمی کمیته امداد در 5 ماه اخیر اضافه‌شده است به‌طوری‌که در کل کشور 50 درصد و در استان لرستان 77 درصد اضافه‌شده است، هزینه‌های اداری امداد امام خمینی (ره) را نیز مقداری منقبض و کاهش داده‌ایم.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 640384

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640384/فتاح-محتکران-کالا-قاطعانه-برخورد-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com