کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیکی هیلی: تمرکز ما بر مردم ایران است

22 شهريور 1397 ساعت 11:37

سفیر آمریکا در سازمان ملل می‌گوید جمهوری اسلامی از تحریم‌های ایالات متحده احساس ضعف می‌کند و این فشارها ادامه خواهد یافت.


به گزارش جهان نیوز، سفیر آمریکا در سازمان ملل می‌گوید جمهوری اسلامی از تحریم‌های ایالات متحده احساس ضعف می‌کند و این فشار‌ها ادامه خواهد یافت.

به گزارش دویچه‌وله، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل می‌گوید جمهوری اسلامی از تحریم‌های ایالات متحده احساس ضعف می‌کند و این فشار‌ها ادامه خواهد یافت. او سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران را تضمین کننده امنیت ایالات متحده خوانده است.

سفیر دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه در گفت‌وگویی اختصاصی به شبکه خبری "فاکس نیوز" آمریکا گفت: «آن‌ها [جمهوری اسلامی ایران]احساس ضعف می‌کنند و ما تا جایی به آن‌ها فشار می‌آوریم که به موضوع موشک‌های بالستیک خود بپردازند؛ آن‌ها باید به موضوع حمایت‌شان از تروریسم بپردازند.»

به گفته نیکی هیلی، ایران "تأثیر دردناک" تحریم‌های گسترده‌ای را که با امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از ماه آگوست دوباره برقرار شدند، حس می‌کند.

او درباره دلایل خروج آمریکا از برجام گفت: «نقش ایران در سوریه کاملا مخرب است. دیدیم که تلاش کردند اسرائیل را تهدید کنند و در سراسر خاورمیانه جنگ‌های نیابتی به راه انداخته‌اند. همه این‌ها دلایلی هستند که سبب شدند ما از توافق با ایران [برجام]خارج شویم. چون ما مبالغ بسیاری در اختیارشان می‌گذاشتیم که به این رفتار مخرب ادامه دهند. هیچ چیز شرایط ایران را بهبود نمی‌بخشد، مگر این‌که ایران خود را تغییر دهد.»

نیکی هیلی در ادامه با اشاره به ناآرامی‌های ماه‌های اخیر در مناطق مختلف ایران به شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" گفت: «تمرکز ما در حال حاضر بر مردم ایران است. آن‌ها اعتراض کردند، آن‌ها به زبان آمدند، آن‌ها گفتند که خواستار زندگی بهتری هستند ...، اما در نهایت ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که آن‌ها [جمهوری اسلامی]برنامه اتمی داشته باشند.»

سفیر دائم ایالات متحده در سازمان ملل در بخش دیگری از این گفتگو به نقش ایران و روسیه در سوریه اشاره کرد. او در ارتباط با گزارشی که ادعا می‌کند رئیس جمهوری سوریه در ادلب از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است، به ایران و دیگر نقش‌آفرینان مؤثر در خاورمیانه هشدار داد: «آنچه به سوریه، روسیه و ایران گفتیم این بود که، دو بار به آن‌ها هشدار دادیم از تسلیحات شیمیایی استفاده نکنند، دو بار استفاده کردند و دو بار رئیس جمهوری ترامپ واکنش نشان داد.» هیلی تأکید کرد: «دوباره ما را آزمایش نکنید. معتقدم شرایط به شدت به ضرر آن‌ها است.»

دونالد ترامپ که یک بار در سال گذشته و یک بار در ماه آوریل امسال فرمان حمله هدفمند به سوریه را صادر کرد، در هفته‌های اخیر گفته بود که استفاده دوباره ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی "اشتباهی بزرگ" خواهد بود.

نیکی هیلی در واکنش به گزارش‌هایی که ادعا می‌کنند جان کری، وزیر خارجه باراک اوباما، به کشور‌های دیگر گفته است منتظر پایان دولت دونالد ترامپ بمانند، بار دیگر به توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی در زمان اوباما و کری حمله کرد: «آن‌ها می‌توانند منتظر پایان دولت این رئیس جمهوری بمانند، اما این رئیس جمهوری کسی است که با در پیش گرفتن این سیاست امنیت ما را تضمین کرد. زیرا در غیر این صورت آن‌ها [جمهوری اسلامی ایران]در عرض تنها چند سال به همه پول‌های خود دسترسی پیدا می‌کردند و محدودیت‌های برنامه هسته‌ای هم که [طبق برجام]در هر حال پایان می‌یابند.»

اشاره هیلی به لغو محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران است که مطابق برجام پس از (عمدتا) ۱۰ سال عملی می‌شود. ایران می‌تواند پس از آن برنامه اتمی خود را در هماهنگی با قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مانند دیگر کشور‌ها و به صورت عادی دنبال کند.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 640357

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640357/نیکی-هیلی-تمرکز-مردم-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com