کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فعالیت علیه منافع جمهوری اسلامی با بیت المال! +تصاویر

21 شهريور 1397 ساعت 23:23

متاسفانه رسانه‌هایی که با هزینه بیت المال اداره می‌شوند، علیه منافع و امنیت ملی و همصدا با رسانه‌های بیگانه، «فتنه» رسانه‌ای برپا می‌کنند.


به گزارش جهان نیوز، روز ۴ شهریور ماه بود که یک روزنامه که بودجه بیت المال اداره می‌شود (روزنامه شهروند متعلق به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی) با انتشار یک مصاحبه و دادن شاخ و برگ به آن، مدعی شد که ۶۰۰ خانه-مسافر در مشهد مقدس به زائران «عراقی» خدمات جنسی می دهند. بلافاصله اکانت توئیتری متعلق به روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» این خبر را در صفحه رسمی خود در توئیتر منتشر کرد.



به ناگهان همانند اینکه بمب خبری منتشر شده باشد، در اقدامی هماهنگ و برنامه‌ریزی شده، این خبر و مصاحبه (که فردای آن روز توسط فرد مصاحبه شونده تکذیب شد و البته کسی هم با رسانه‌ی منتشرکننده برخورد نکرد) با سرعت دست به دست شد و به جنجالی دامن زد که رابطه استراتژیک و بسیار حساس دو ملت ایران و عراق را هدف گرفته بود. و البته طبق معمول چنین مواردی در یکی دو سال اخیر، تکذیبیه آن مصاحبه هرگز به اندازه اصل خبر بازتاب نداشت، چون منافع منتشرکنندگان و «داغ‌کنندگان» خبر را تامین نمی کرد و البته آن‌ها هم فتنه‌انگیزی خود را انجام داده و احتمالا «دستمزد» خود را هم گرفته بودند.



آن‌چه در این مورد، بیش از موارد قبلی خود را به صراحت آشکار کرد، هماهنگی و انسجام بی‌نقص عوامل داخلی و خارجی این «فتنه» رسانه‌ای بود. یعنی به سان یک مسابقه دو امدادی، دونده اول (عوامل نفوذی داخلی) با سرعت و سر وقت چوب را به دونده بعدی (عوامل جنگ رسانه‌ای مستقر در تل‌آویو، ریاض و لندن و... و.) رساندند، تا برنامه‌ی به آتش کشیدن کنسولگری جمهوری اسلامی در بصره سر وقت انجام بگیرد.


 
اتش زدن کنسولگری ایران در بصره توسط عوامل سعودی-صهیونیستی
 
نکته بسیار قابل تامل و مهم دیگر در این ماجرای اخیر، هسته‌های داخلی جنگ روانی-رسانه‌ای دشمنان در داخل دستگاه‌هایی است که رسما با پول نظام جمهوری اسلامی علیه منافع و «امنیت ملی» آن اقدام می کنند. روزنامه «شهروند» ارگان رسانه‌ای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی است، از سوی دیگر، یکی از رسانه‌هایی که از روز انتشار آن خبر و شایعه، خط تخریبی علیه کشور دوست و برادر و همپیمان مهم ما در گذر از گردنه‌ی تحریم‌ها (جمهوری عراق) را دنبال می‌کند، خبرگزاری «ایسنا» وابسته به نهاد جهاد دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران است که باز مانند شهروند با بودجه بیت‌المال تغذیه می شود.





 


نمونه‌ای از جنگ رسانه ای بر اساس یک مصاحبه‌ی کذب و یک عملیات روانی رسانه ای
ایسنا که با کادر و مدیریتی تماما اصلاح‌طلب اداره می شود، ظاهرا قصد و برنامه‌ای جدی برای پیشبرد خط تخریب در روابط ایران-عراق دارد و به نظر می رسد که برای خود در این زمینه ماموریتی تعریف کرده که آتش فتنه‌ای را که «شهروند» روشن کرده، زنده نگه دارد.

خط بسیار عیانی که در این نوع خبرسازی مغرضانه رسانه‌هایی چون «شهروند» و «ایسنا» خودنمایی می کند، نگاه زننده‌ی نژادپرستانه موجود در آن است. برای نمونه به این سطور از گزارش شهروند نگاه کنید:

" از دی ماه پارسال اروپایی‌ها کمتر به ایران سفر می‌کنند و در عوض با کاهش ارزش ریال، سفر عراقی‌ها به کشور ۹۰ درصد بیشتر از قبل شده است. این آمد و شدها اگرچه باعث رونق اقتصادی شده اما در خوزستان و خراسان رضوی، حاشیه‌هایی به همراه داشته است."

و جلوتر می نویسد: "با وجود گشایش‌هایی در تحریم‌های پیشین اگرچه راه ورود گردشگران اروپایی به ایران هموار شده بود، اما با تغییراتی که در وضع اقتصاد کشور پدید آمده و جریان تازه تحریم‌ها، این مسیر بار دیگر سد شده است. کاهش ارزش ریال، کلاف گردشگری کشور را در هم گره داده و حاشیه، سد راه این صنعت شده است."

باید از نویسنده این گزارش پرسید که چه تفاوتی بین ارز خارجی که یک اروپایی «چشم آبی» به کشور می آورد، با ارز خارجی برادران و خواهران عراقی ما وجود دارد؟ مگر یکی از شعارهای همیشگی دولت، توسعه گردشگری نبوده است؟ آیا به زعم آنان باید به سان حکومت‌های فاشیست و نژادگرای اروپایی در نیمه اول قرن بیستم، توریست‌ها را هم با خط و خطوط نژادپرستانه غربال کرد؟ آیا در دموکراسی و حقوق بشری که شمایان سنگش را به سینه می زنید، بلوند و چشم آبی نبودن از امتیازات گردشگری می‌کاهد؟

و جالب این که همین خط را دقیقا ایسنا هم دنبال می کند. یعنی در حالی که از یک سو شعار جذب گردشگر می‌دهند و ورود ارز گردشگری را عامل رونق اقتصادی و توسعه کشور می‌دانند، خرید دلاری عراقی‌ها و کردهای عراقی در شهرهای مرزی را موجب «افول» اقتصادی منطقه و «قحطی» کالاهای اساسی معرفی می‌کنند!

روزنامه «وطن امروز» ورز ۲۱ شهریور در مطلبی، خط تخریبی ایسنا را چنین شرح داده است: "یک بررسی مختصر درباره اخبار این خبرگزاری طی یک هفته اخیر نشان می‌دهد این خبرگزاری حجم انبوهی از اخبار درباره عراق منتشر کرده که همه آنها در قالب تخریب ذهنیت مردم ایران نسبت به عراقی‌ها قابل ارزیابی است. در حالی که حضور شهروندان عراقی در بازارچه‌های مرزی برای خرید اقلام ایرانی یک فرصت بی‌نظیر برای اقتصاد و تولید ایران در شرایط بحرانی فعلی است، این خبرگزاری که به بهانه سرمایه‌گذاری‌ غربی‌ها در ایران صدها تیتر و گزارش منتشر کرده، به‌ناگاه این رونق گرفتن در بازارچه‌های مرزی را با تیترهای بحران‌زا منتشر کرده است. همین‌طور این خبرگزاری درباره رونق گرفتن بازار فروش محصولات کشاورزی از جمله سیب‌زمینی در ایران و افزایش قیمت فروش این محصول به خریداران عمده عراقی ابراز نگرانی کرده است. "



همین خط رسانه‌ای مخرب را ایسنا در قالب پوشش آتش‌سوزی در تالاب هورالعظیم دنبال کرد تا به نوعی «مقصر بودن» عراقی‌ها را به نحوی خزنده در ذهن مخاطب القاء کند. ایسنا چندین گزارش پشت هم درباره این آتش‌سوزی رفت که به نوعی خط مشترک همه آن‌ها "مقصر بودن طرف عراقی" بود.











در شرایطی که به واسطه خباثت آمریکایی‌ها در اِعمال تحریم‌های همه‌جانبه علیه کشورمان و تلاش برای به حداقل رساندن فروش نفت و تراکنش‌های مالی خارجی ما، اداره‌کنندگان کشور به کشورهای هم‌مرز و همسایه ایران (به ویژه عراق که پیوندهای تاریخی، اعتقادی و فرهنگی دیرین با ما دارد) برای دورزدن تحریم‌ها نگاه ویژه‌ای دارند، این نوع تلاش سیستمیک و بی وقفه از سوی رسانه‌های وابسته به دولت برای تخریب روابط با یک همسایه استراتژیک را باید چگونه تفسیر کرد؟ مگر نه این‌ که بزرگ‌ترین منتفع تیره شدن روابط دو ملت ایران و عراق، سردمداران واشینگتن، تل‌آویو و ریاض هستند؟ آیا این اقدامات مسموم رسانه‌ای را از سوی موسساتی که از بیت‌المال ارتزاق می کنند، جز بازی کردن در پازل دشمن می توان تفسیر کرد؟

به نظر می رسد که شورای عالی امنیت ملی، دستگاه‌های نظارتی و دستگاه قضایی باید به جد بررسی هسته‌های نفوذی که خط بی بی سی و آمدنیوز و العربیه را در روز روشن و با پول جمهوری اسلامی پیش می برند، در دستور کار قرار دهند.

منبع: مشرق


کد مطلب: 640247

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640247/فعالیت-علیه-منافع-جمهوری-اسلامی-بیت-المال-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com