جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۳

انبار احتکار خودروی سلفچگان متعلق به کیست؟

چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب: 640224
چند روز قبل دادستان تهران از کشف ۵ هزار دستگاه خودروی وارداتی احتکار شده در انبار‌های منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان خبر داد.
انبار احتکار خودروی سلفچگان متعلق به کیست؟
به گزارش جهان نيوز،  چند روز قبل دادستان تهران از کشف ۵ هزار دستگاه خودروی وارداتی احتکار شده در انبار‌های منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان خبر داد. جعفری دولت آبادی گفت: «در سلفچگان سه هزار و پانصد خودروی وارداتی که مربوط به یک شرکت است توقیف شد. این شرکت متعلق به چند برادر است و مجموع خودرو‌های توقیفی در آن به ۵ هزار خودرو می‌رسد و تخلف آن‌ها در قالب یک پرونده در حال پیگیری است».

روزنامه سازندگی در شماره امروز خود نوشت: «فرزندان قدیمی‌ترین تاجر چای ایران بزرگترین وارد کننده خودروی ایران به شمار می‌آیند و سلفچگان هم مطلوب‌ترین منطقه (نزدیک به) تهران برای دپوی ماشین است.»

ابتدای هفته جاری، دادستان تهران اعلام کرد تعدادی برادر در منطقه سلفچگان تعداد زیادی خودروی وارداتی را که اتفاقا دچار تخلف در ثبت سفارش هستند، انبار کرده‌اند.

بررسی‌های روزنامه سازندگی نشان می‌دهد که گروه مورد نظر که در میان ۵ ثبت سفارش کننده اصلی خودرو‌های تخلفی قرار دارند، نامشان در لیست دریافت‌کنندگان ارزی در ردیف یک تا هشت است و تقریبا مهم‌ترین خدمات دهندگان به خودرو‌های چینی نیز به حساب می‌آیند. آن‌ها یکسال قبل با واردکنندگان خرده پا توافق کرده بودند که پس از واردات خودرو‌های بی نام و نشان چینی، شرکت بزرگ آنان به مدت سه سال خدمات پس از فروش را ارائه دهد تا واردکنندگان به سادگی بتوانند مهم‌ترین بند مقررات واردات خودرو را دور بزنند.  

به گزارش جهان نيوز به نقل از سازندگی، این ۵ برادر به همراه پدرشان سابقه بیش از ۸ دهه حضور در تجارت و کسب و کار ایران را دارند و کارخانه‌های آن‌ها در زمینه چای و برنج فعال است و دفتر آن‌ها در غربی‌ترین نقطه تهران قرار گرفته است.  این گروه پس از حضور بیش از ۶ دهه در تجارت به سمت واردات خودرو حرکت کرد و پس از توافق با چندین گروه نماینده در کشور‌های حاشیه خلیج فارس به مهم‌ترین مجموعه وارداتی خودروی ایران تبدیل شد. در حال حاضر سهم اصلی بازار خودرو‌های کره‌ای در اختیار این خاندان است.  

در همین حال سایت فردا نیوز مدعی شده است: گرچه روزنامه سازندگی نامی از اشخاص به میان نیاورده است، اما این سوال را ایجاد می‌کند که آیا منظور این روزنامه خاندان گرامی، صاحب کارخانه مشهور چای گلستان است؟ لازم به ذکر است فرزندان سید محمدرضا گرامی صاحب دو شرکت آسان‌موتور، نماینده هیوندایی و اطلس‌خودرو، نماینده کیاموتورز هستند و بزرگترین واردکننده خودرو در ایران به شمار می‌آیند. این خانواده سابقه واردات میتسوبیشی و کوماتسو نیز دارند و نماینده جیلی‌موتورز چین در ایران هم هستند. دفتر مرکزی شرکت گلستان در بلوار اشرفی اصفهانی و دفاتر اطلس خودرو، کیاموتورز و جیلی نیز در غرب تهران، تقاطع جاده مخصوص کرج با بزرگراه آزادگان واقع شده است.
 
تصاویر هوایی وجودحداقل سه انبار بزرگ روباز خودرو را در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نشان می‌دهد

تصاویر هوایی وجودحداقل سه انبار بزرگ روباز خودرو را در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نشان می‌دهد.
 
عکس هوایی از انبار جنوبی

عکس هوایی از انبار جنوبی
 
عکس هوایی از انبار مرکزی

عکس هوایی از انبار مرکزی
 
عکس هوایی از انبار شمالی

عکس هوایی از انبار شمالی
 
تصویر نزدیکتر از بخشی از انبار شمالی
تصویر نزدیکتر از بخشی از انبار شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مطابق نص آیه قرآن کریم خداوند طعم پیروزی و شکست را بین ملتها میچرخاند
خواه مردم ایران و آمریکا باشد و خواه طعم پیروزی چنین کاسبی بر پایه مصائب هموطنانش
Iran, Islamic Republic of
مردم به نون شب محتاجند
اینا خودروی تخلفاتی با ارز دولتی وارد می کنن و احتکار می کنند.
شرم آوره
Iran, Islamic Republic of
مشایی به ۶.۵ سال حبس محکوم شد ؟!
Iran, Islamic Republic of
انقدر جهان سومی مطلب ننویسید . همین نوع نگاه ها است که همه از سرمایه گذاری درایران گریزان هستند
Iran, Islamic Republic of
در این مصائب ارزی چرا خودرو وارد می شود؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
چشم تنگ مرد دنیادار را
یا قناعت پر کند یا خاک گور
Iran, Islamic Republic of
ما مردم بیچاره که برای خرید یک دستگاه النترا پول به این شرکتها دادیم الان این ماشینهای وارد شده در گمرک سلفچگان دپو شده و ما هرروز باید به این جا و انجا برویم تا ماشینمان را بگیریم. اما شرکت هیوندایی میگوید دولت ماشینها را اجازه ترخیص نمیدهد.
این وسط مردم بیچاره چه گناهی دارند که باید قربانی درگیری شرکتها و گمرک و دولت شوند.
ان ماشینهایی که در گمرک سلفچگان دپو شده و ضبط شده مال همین مردم بیچاره ایست که الان حدود یکسال است که ماشینشان را نمیدهند.
Iran, Islamic Republic of
این ها به راحتی احتکار می کنند و قوانین ما هم بازدارنده نیست تنها جریمه ای از آنان دریافت می کنند که برای صاحبان ثروت و سرمایه قدر محسوسی ندارد از مجلس شورای اسلامی انتظار می رود با وضع قوانین سخت و بازدارنده ، مجازات های سنگینی برای اینان وضع کنند.
United States
...
skandary
Iran, Islamic Republic of
متعلق به احمدی نژاد و مشایی و جوانفکر و بقایی که نبوده!!
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر مسئولین فاسد و فاسق
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
متعلق به عمه خانم من که نیست، مال همین آقازاده هاست، والا این کارا فقط به عقل جن و آقازاده ها میرسه.