پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نظامیان اسرائیلی آماده تخریب روستای «الخان الاحمر»

چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 640220
نظامیان رژیم صهیونیستی پس از پایان مهلت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان ساکن روستای «الخان الاحمر» واقع در قدس شرقی، این روستا را به منظور تخریب آن، در محاصره خود قرار دادند.
نظامیان اسرائیلی آماده تخریب روستای «الخان الاحمر»
به گزارش جهان نيوز، روستای «الخان الاحمر» محور ارتباطی مهم رام‌الله و شرق قدس است که بنا به تصمیم اتخاذ شده رژیم صهیونیستی قرار است پس از پایان مهلت تعیین شده دادگاه عالی رژیم صهیونیستی تخریب شود.

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، مهلتی که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای تخلیه این روستای فلسطینی تعیین کرده، صبح امروز به پایان رسیده و پس از پایان مهلت داده شده تحت محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

بسیاری از جوامع اروپایی و خود اتحادیه اروپا قبل از پایان مهلتی که رژیم صهیونیستی برای تخریب این روستا تعیین کرده، خواستار توقف این طرح شدند، اما قضات دادگاه اسرائیلی اعلام کرد که «هر گونه درخواست‌ها در این زمینه را رد می‌کنیم.»

اتحادیه اروپا روز دوشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای درباره پیامدهای تخریب روستای «الخان الاحمر» در شرق قدس به دست رژیم صهیونیستی و تاثیر آن روی راهکار دو دولتی هشدار داد.

اتحادیه اروپا گفت: اروپا مواضع روشنی در قبال سیاست شهرک‌سازی اسرائیل و تخریب اماکن مسکونی فلسطین و کوچ اجبار ساکنان آن که بر اساس قوانین بین المللی غیر قانونی است، دارد.

از سوی دیگر، «مصطفی البرغوثی» دبیرکل آشتی ملی فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست این روستا را از هر جهتی محاصره و راه‌های منتهی به آن را مسدود کردند.

وی ضمن هشدار درباره تخریب الخان الاحمر گفت: اگر رژیم صهیونیستی امروز به تخریب این روستا اقدام کند، جنگ تمار عیار صورت می‌گیرد.»

رژیم صهیونیستی مدعی است که خانه‌های فلسطینیان در این روستا که حدود ۷۰۰ نفر جمعیت دارد و عمدتا از طریق پرورش گوسفند امرار معاش می‌کنند، بدون مجوز ساخته شده است.

پیش از این، لیز تروسل سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشست خبری در ژنو از رژیم صهیونیستی خواست تا به حقوق ساکنان این روستا مبنی بر ماندن در سرزمین خود احترام گذاشته و از تخریب آن صرف‌نظر کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *