کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد یونکر از تبادلات تجاری اروپا با دلار آمریکا

21 شهريور 1397 ساعت 16:12

رئیس کمیسیون اروپا گفت که یورو پول واحد اروپایی باید یک جایگاه بهتر و بالاتر به عنوان یک ارز مهم جهانی داشته باشد، چرا واردات انرژی اروپا با دلار آمریکا قیمت گذاری می‌شود و این در شرایطی است که بخش عمده این واردات از آمریکا انجام نمی‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه در سخنرانی سالیانه خود در پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ گفت: در حالی که آمریکا در دوره زمامداری دونالد ترامپ در حال عقب نشینی از تعاملات بین المللی است، اتحادیه اروپا باید قدرت خود را تقویت کرده و به یک قدرت جهانی تبدیل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اتحادیه اروپا وقتی به طور متحد و یکپارچه حرف بزند، می توانیم موضع خود را بر دیگران تحمیل کنیم.در شرایطی که کمتر از دو ماه زمان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فرصت باقی است، احساسات ملی گرایانه در سراسر اروپا افزایش یافته است و این مساله موجب تشدید اختلافات کشورهای اروپایی بر سر مهاجرت و ارزش های دموکراتیک شده است. در چنین شرایطی یونکر خواستار اتحاد بیشتر کشورهای اروپایی شده است.

اظهارات یونکر در حالی است که کشورهای اروپایی ماه می آینده قرار است رئیس جدید کمیسیون اروپا را انتخاب کنند.وی در ادامه ضمن اشاره به ابهاماتی که درباره نقش آمریکا در رهبری اقتصادی جهان وجود دارد، گفت: یورو پول واحد اروپایی باید یک جایگاه بهتر و بالاتر به عنوان یک ارز مهم جهانی داشته باشد. چرا واردات انرژی اروپا با دلار آمریکا قیمت گذاری می‌شود و این در شرایطی است که بخش عمده این واردات از آمریکا انجام نمی‌شود.

یونکر همچنین خواستار تکمیل شدن قرارداد تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و ژاپن تا ماه می شده است.
 


کد مطلب: 640217

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640217/انتقاد-یونکر-تبادلات-تجاری-اروپا-دلار-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com