پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

طالبان آماده دومین دور مذاکرات با آمریکا است

چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 640211
مقامات طالبان در مصاحبه‌های جداگانه در روزهای اخیر اعلام کردند که این گروه آماده دومین دور مذاکرات با امریکا که به احتمال بسیار این ماه برگزار می‌شود هستند.
طالبان آماده دومین دور مذاکرات با آمریکا است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، انتظار می‌رود در این دوره از مذاکرات درباره‌ تبادل زندانیان، تدایبر اعتمادساز و راههای ادامه دیدارها گفت و گو و تبادل نظر شود.

یکی از مقامات طالبان اعلام کرد دور اول مذاکرات با برنامه‌ دیدار دوباره در ماه سپتامبر به پایان رسید. آمریکا هنوز این دیدار را نه تایید و نه رد کرده است.

هر دو دولت طالبان افغانستان و آمریکا اصرار دارند که مذاکرات درباره‌ آینده افغانستان باید میان طرف‌های افغانی انجام گیرد اما مذاکرات مستقیم واشنگتن با طالبان یک مانع در برابر مذاکرات افغانی- افغانی است.

یک مقام دیگر در قطر که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد اعضای این گروه منتظر تاریخ دیدار دوم از سوی واشنگتن هستند. طالبان بارها خواسته‌ دیرینه خود مبنی بر آزادی زندانیانش از زندان‌های افغانستان که گفته می‌شود نزدیک به دو هزار نفر است مطرح کرده است.

یکی از مسائل مطرح شده در دیدار ماه ژوئیه این بود که آمریکا درخواست آتش بس دو ماهه برای برگزاری صلح آمیز انتخابات پارلمانی که قرار است ماه آینده میلادی در کابل برگزار شود، پیشنهاد داده بود در مقابل مقامات طالبان خواستار ملاقات با زندانیان در زندان افغانستان را دادند اما هیچ توافقی در این باره به دست نیامده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *