کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طالبان آماده دومین دور مذاکرات با آمریکا است

21 شهريور 1397 ساعت 15:42

مقامات طالبان در مصاحبه‌های جداگانه در روزهای اخیر اعلام کردند که این گروه آماده دومین دور مذاکرات با امریکا که به احتمال بسیار این ماه برگزار می‌شود هستند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، انتظار می‌رود در این دوره از مذاکرات درباره‌ تبادل زندانیان، تدایبر اعتمادساز و راههای ادامه دیدارها گفت و گو و تبادل نظر شود.

یکی از مقامات طالبان اعلام کرد دور اول مذاکرات با برنامه‌ دیدار دوباره در ماه سپتامبر به پایان رسید. آمریکا هنوز این دیدار را نه تایید و نه رد کرده است.

هر دو دولت طالبان افغانستان و آمریکا اصرار دارند که مذاکرات درباره‌ آینده افغانستان باید میان طرف‌های افغانی انجام گیرد اما مذاکرات مستقیم واشنگتن با طالبان یک مانع در برابر مذاکرات افغانی- افغانی است.

یک مقام دیگر در قطر که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد اعضای این گروه منتظر تاریخ دیدار دوم از سوی واشنگتن هستند. طالبان بارها خواسته‌ دیرینه خود مبنی بر آزادی زندانیانش از زندان‌های افغانستان که گفته می‌شود نزدیک به دو هزار نفر است مطرح کرده است.

یکی از مسائل مطرح شده در دیدار ماه ژوئیه این بود که آمریکا درخواست آتش بس دو ماهه برای برگزاری صلح آمیز انتخابات پارلمانی که قرار است ماه آینده میلادی در کابل برگزار شود، پیشنهاد داده بود در مقابل مقامات طالبان خواستار ملاقات با زندانیان در زندان افغانستان را دادند اما هیچ توافقی در این باره به دست نیامده است.
 


کد مطلب: 640211

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640211/طالبان-آماده-دومین-دور-مذاکرات-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com