کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درصد جانبازی تاج به کارش نیامد

21 شهريور 1397 ساعت 12:46

موضوع درصد جانبازی مهدی تاج در چند روز اخیر به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است.


به گزارش جهان نیوز، در حالی که رئیس فدراسیون فوتبال واکنشی به این مساله نشان نداده بود، اما درنهایت در گفت‌وگوی تلویزیونی که با علی ضیا داشت، اعلام کرد درصد جانبازی‌اش حدود 50 درصد است. او حتی تاکید کرد میزان جانبازی‌اش در 20 سال اخیر تغییر نداشته و چیزی به آن اضافه یا از آن کم نشده است.

با این حال بحث کنار رفتن بازنشسته‌ها از مناصب دولتی مطرح است و شاید تاج نخواسته با مطرح‌کردن میزان دقیق جانبازی خود حاشیه‌های حول خودش و حضور در فدراسیون فوتبال را بیشتر کند.
 

درخصوص میزان جانبازی مهدی تاج پیش از این مطرح شده بود که رئیس فدراسیون فوتبال جانبازی 45 درصد است. با این حال در چند روز اخیر صحبت‌هایی مطرح شده بود که رئیس فدراسیون فوتبال با تلاش‌هایی که داشته، هفت درصد به جانبازی خود اضافه کرده و اکنون جانباز 52 درصد است.

این موضوع آنجایی مطرح شد که یکی از شروط ماندن بازنشسته‌های دولتی در شغل‌های فعلی، جانبازی بیش از 50 درصد یا فرزند شهید بودن است. به همین دلیل درخصوص مهدی تاج تنها شرط ماندن در فدراسیون فوتبال، جانبازی است که درصد آن باید بالای 50 باشد که ظاهرا رئیس فدراسیون فوتبال این شرایط را هم ندارد.

جالب است بدانید با استعلامی که از بنیاد شهید منطقه 21 شهر تهران گرفته شد، مهدی تاج جانباز  45 درصد است. رئیس فدارسیون فوتبال که پرونده مربوط به جانبازی‌اش را در بنیاد شهید این منطقه تشکیل داده است، آخرین کمیسیون پزشکی خود را هم سال 85 پشت‌سر گذاشت و پس از آن هیچ درخواستی برای کمیسیون پزشکی مجدد نداشته است.

ضمن اینکه مهدی تاج اعلام کرده میزان جانبازی او حدود 50 درصد است، اما طبق قوانینی که سال‌هاست تغییری نکرده، درصد جانبازی مضرب پنج دارد، یعنی چیزی حدود 50 یا 52 درصد نداریم و رئیس فدراسیون فوتبال هم طبق همین اصول، میزان جانبازی‌اش 45 درصد است.

هرچند از گوشه و کنار هم شنیده شده بنیاد شهید نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرده که میزان جانبازی مهدی تاج 50 درصد است، اما گویا چنین اتفاقی هم مستلزم دریافت پرونده رئیس فدراسیون از بنیاد شهید منطقه 21 است.

چنین اقدامی نیز از سال 85 به این طرف انجام نشده و تاج در کمیسیون پزشکی شرکت نکرده است. با این شرایط اگر قانون عدم حضور بازنشسته‌ها در مناصب دولتی اجرایی شود، تاج از فدراسیون فوتبال رفتنی خواهد شد.

شاید فدراسیونی‌ها بخواهند این موضوع را القا کنند که فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیردولتی است و جزء موسسات یا نهادهای خصوصی محسوب می‌شود.

با این حال دو سال پیش فدراسیون فوتبال غلامرضا بهروان، علی کاظمی و شهبازی را که عضو فدراسیون فوتبال بودند و در سازمان لیگ فعالیت می‌کردند به‌دلیل بازنشسته بودن کنار گذاشت که این نشان می‌دهد چنین قانونی شامل حال فدراسیون فوتبال نیز می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 640158

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640158/درصد-جانبازی-تاج-کارش-نیامد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com