کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استقبال نتانیاهو از تعطیلی دفتر ساف در واشنگتن

21 شهريور 1397 ساعت 12:05

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم واشنگتن درباره‌ی بستن مقر هیات دیپلماتیک فلسطین در آمریکا قدردانی کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل تصمیم ایالات متحده درباره بستن پایگاه هیات دیپلماتیک سازمان آزادی بخش فلسطین"ساف" در واشنگتن را ستود.

نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: آمریکا تصمیم درستی درباره هیات سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن گرفته است.این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که ایالات متحده اعلام کرد، دفتر هیات فلسطین در واشنگتن را با اتهام رهبران فلسطینی به قطع روابط با دولت آمریکا و عدم اجرای مذاکرات صلح با اسراییل بست.

نتانیاهو افزود: اسراییل از اقدامات آمریکا حمایت می‌کند. هدف از این اقدامات روشن کردن این مساله برای فلسطینیان است که مخالفت با انجام مذاکرات و تلاش‌ها برای حمله به اسرائیل در عرصه‌ی بین‌المللی هرگز به پیشبرد صلح منجر نخواهد شد.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: یکی از دلایل تصمیم مذکور این کشور اقدام فلسطینیان درباره پیگرد مقامات اسرائیل در دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه است. اقدامات این چنینی ناقض شروطی است که برا این هیات در واشنگتن وضع شده است.

در حالی که اسرائیل عضو دادگاه لاهه نبوده و قصد ندارد با آن همکاری کند، تشکیلات خودگردان فلسطین با امضای منشور رم اساس تاسیس دادگاه لاهه، ماه ژانویه ۲۰۱۵ به عضویت آن درآمد.

این تشکیلات شکایت‌نامه‌هایی به دادگاه لاهه ارائه کرد و در آنها مقامات اسرائیلی را به ارتکاب جنایت‌ها به ویژه طی جنگ در غزه در سال ۲۰۱۴ و جنایت‌های مربوط به شهرک‌سازی متهم کرد.

مقامات فلسطینی که اواخر ۲۰۱۷ با اعلام یک جانبه آمریکا و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل روابط خود را با واشنگتن قطع کردند تهدیدهای جدید آمریکا را محکوم کردند.

وزارت خارجه آمریکا رهبران فلسطینی را به مخالفت با طرح به اصطلاح صلح آمریکایی موسوم به "معامله قرن" متهم کرد و فلسطینی‌ها هم دولت آمریکا را طرفدار و حامی اسراییل می‌دانند.
 


کد مطلب: 640152

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640152/استقبال-نتانیاهو-تعطیلی-دفتر-ساف-واشنگتن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com