کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوتین با رئیس‌جمهور جدید مکزیک دیدار می‌کند

21 شهريور 1397 ساعت 10:56

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد، ولادیمیر پوتین مایل به برگزاری نشستی با رهبر منتخب مکزیت در اواخر امسال در کشور مکزیک یا آرژانتین است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور که اول دسامبر کارش را به عنوان رئیس‌جمهوری جدید مکزیک آغاز می‌کند، دوشنبه حین جلسه‌ای با سفیر روسیه در مکزیک از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای شرکت در مراسم تحلیفش دعوت به عمل آورد.

پوتین در سال ۲۰۰۴ با بیسنته فوکس، رئیس‌جمهوری سابق مکزیک دیدار کرد و در جریان نشست جی ۲۰ سال ۲۰۱۲ که با حضور بیست اقتصاد برتر جهان انجام شد، حضور داشت. رهبر روسیه احتمالا در نشست ۳۰ نوامبر تا اول دسامبر گروه بیست در آرژانتین شرکت خواهد کرد و زمانبندی آن با تحلیف لوپز اوبرادور تداخل دارد.

خبرگزاری تاس به نقل از یوری یوشاکوف، از مشاوران کرملین گزارش داد: آرژانتین آنچنان دور نیست بنابراین گزینه‌های متعددی برای بررسی وجود دارد؛ یک پرواز به مکزیک یا نشستی در آرژانتین.

لوئیس ویدگارای، وزیر خارجه مکزیک نوامبر گذشته در بحبوحه تلاش برای یافتن بازارهای جایگزین ایالات متحده حین روند ادامه‌دار تجدیدنظر بر سر توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی با سرگئی لاوروف، همتای روسش در مسکو دیدار کرد.

براساس بیانیه منتشر شده، در جریان نشست روز دوشنبه لوپز اوبرادور با ویکتور کورونلی، سفیر روسیه در مکزیک طرفین درباره رشد تعداد گردشگران روس در مکزیک، حذف ویزا برای گردشگران مکزیکی در روسیه و سرمایه‌گذاری آتی روسیه در بخش خودروسازی مکزیک بحث و تبادل نظر شد.
 


کد مطلب: 640110

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640110/پوتین-رئیس-جمهور-جدید-مکزیک-دیدار-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com