پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

مردم و کارشناسان از بی‌عملی دولت متحیر هستند

چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 640051
در حالی که کارشناسان بسیاری به سوء مدیریت اقتصادی دولت اعتراض دارند، دولت هنوز مسئله را باور نکرده است.
مردم و کارشناسان از بی‌عملی دولت متحیر هستند
به گزارش جهان نيوز، روزنامه اقتصادی اصلاح‌طلب تعادل در تحلیلی نوشت: آیا دولت در برابر بحران‌های اخیر اقتصادی منفعل است؟ البته این سؤال را مردم به گونه‌ای دیگر می‌پرسند.

آنها می‌پرسند چرا دولت برای این گرانی‌ها کاری نمی‌کند؟ این سؤالی است که در همه سطوح و طبقات مردمی کشور مطرح است. کارشناسانی می‌گویند که دولت روحانی «دنده را خلاص کرده» و برخی دیگر می‌گویند که «اگر این اختیارات به چوب خشک هم داده شده بود می‌توانست کاری بکند».

طبقه آسیب‌پذیر منتظر راه‌حل دولت برای جلوگیری از فشار بیشتر و شاید منتظر بازگشت کوپن، طبقه متوسط حیران در برابر این گرانی‌ها و نگران که هر روز ارزش پول آنها کاسته می‌شود.
 
این روزنامه می‌افزاید: هنوز برای دولت باورکردنی نیست که دستاوردهای برجامش که آرامش،‌تورم تک رقمی، جهش رشد اقتصادی و جذب سرمایه خارجی به کشور و به سمت کشور سرازیر کرده بود اینگونه برباد می‌رود. هنوز برای دولت باور کردنی نیست که بحران اخیر اقتصادی دو وزیر مهم کابینه‌اش را بیرون کرده است.

هنوز برای دولت باورکردنی نیست که بنا بر گزارش‌ها صدور نفت روز به روز دارد کاهش می‌یابد و مهم‌ترین منبع درآمدی‌اش هر روز کم می‌شود؛ هنوز برای دولت باور کردنی نیست که کاهش ارزش پول ملی در این دولت و ظرف شش ماه حدود 4 برابر کاهش داشته است، سریع‌ترین کاهش ارزش پول در یک قرن اخیر.

عدم برخورد دولت با اتفاقات اخیر این گمانه‌ها را به ذهن متبادر می‌سازد که «دولت هنوز بحران را باور ندارد» هر چند که در سخنرانی‌های خود آن را بر زبان می‌آورد.

این باور در فکر و اندیشه او ننشسته است زیرا اگر باور می‌کرد حتما برای آن چاره‌ای می‌اندیشید. مگر می‌شود آتشی که بر خانه افتاده است را فقط نگاه کرد و منفعل ایستاد و چاره‌ای برای آن نیندیشید؟

فقط یک فرد متحیر می‌ایستد و نگاه می‌کند، فردی که باور ندارد. چشمان سرش می‌بیند اما چشمان عقلش خیر. دولت باید باور کند. او از مدت‌ها قبل باید حرف کارشناسان را می‌شنید و برای آن چاره‌ای می‌اندیشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...