کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توافقات اصولی برای تشکیل کمیته قانون‌اساسی سوریه

20 شهريور 1397 ساعت 23:33

مفاد مورد توافق سه کشور تضمین‌کننده روند آستانه برای حل بحران سوریه بر سر چگونگی تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور از سوی منابع وزارت امور خارجه ایران اعلام شد.


به گزارش جهان نیوز، چهار روز پس از برگزاری موفق نشست سران کشورهای تضمین‌کننده روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) در تهران و تاکید رؤسای جمهوری آن‌ها بر تداوم همکاری جهت تسهیل شکل‌گیری کمیته قانون اساسی سوریه، امروز دومین دور رایزنی‌های جابری انصاری،لاورنتیف و اونال، مذاکره‌کنندگان ارشد ایران، روسیه و ترکیه در روند صلح سوریه با استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه درباره کمیته قانون اساسی این کشور در ژنو برگزار شد.

در این نشست آخرین وضعیت پیشرفت در فرایند سیاسی حل و فصل بحران سوریه با تمرکز بر تشکیل کمیته قانون اساسی بررسی شده و نکات زیر مورد تاکید قرار گرفت:
سوری - سوری بودن فرایند سیاسی و ضرورت حفظ حاکمیت ملی یکپارچه سوریه
لزوم تنظیم متناسب ترکیب اعضای کمیته قانون اساسی به نحوی که برای طرف‌های مختلف قابل پذیرش و در عین حال مبتنی بر واقعیت‌های موجود در صحنه سوریه باشد
همه مسائل و جزئیات مرتبط با کمیته قانون اساسی در نهایت در قالب یک بسته یکپارچه مورد توافق قرار می‌گیرد.

 تنظیم ترتیبات مربوط به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه با توجه به حساسیت موضوعات و تبعات بحران چند ساله این کشور زمان‌بر است، اما همه طرف‌ها بر ضرورت توجه همزمان به سرعت و کیفیت کار تاکید دارند.

در این نشست نمایندگان سه کشور ضامن روند صلح سوریه توافق کردند با تشکیل کارگروه فنی از کارشناسان خود، زمینه موفقیت رایزنی‌های مشترک با سازمان ملل جهت تسهیل شروع به کار هر چه سریعتر کمیته قانون اساسی سوریه را فراهم کنند. همچنین توافق شد سومین دور این رایزنی‌ها در اواخر ماه اکتبر سال جاری میلادی برگزار شود.
 
منبع: تسنیم


کد مطلب: 640017

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/640017/توافقات-اصولی-تشکیل-کمیته-قانون-اساسی-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com